iPhone: Το κινητό σας έχει επτά «μυστικούς» κωδικούς που ξεκλειδώνουν επιπλέον εφαρμογές

Πώς μπορείτε να θέσετε σε λειτουργία τα επιπλέον χαρακτηριστικά

 

Αρκετές συσκευές smartphone, είτε πρόκειται για Android κινητό είτε για iPhone, έχουν λειτουργίες οι οποίες δεν είναι ευρέως γνωστές στους χρήστες και μπορεί να περάσουν χρόνια μέχρι να τις ανακαλύψουν. Θα μπορούσατε να έχετε πρόσβαση σε πολλές χρήσιμες λειτουργίες των κινητών σας iPhone πληκτρολογώντας μερικούς «μυστικούς» κωδικούς στη συσκευή σας.

Πολλοί κωδικοί λειτουργούν είτε έχετε παλιό είτε νέο iPhone και μπορούν να σας επιτρέψουν να κάνετε πράγματα όπως να βρείτε καλύτερο σήμα ή τον μοναδικό αριθμό συσκευής σας.

Συγκεντρώσαμε μερικούς από τους πιο χρήσιμους κωδικούς για να δοκιμάσετε.

Ορισμένα από τα life hacks μπορεί να λειτουργούν καλύτερα από άλλα, ανάλογα με τη συσκευή και την τοποθεσία σας.

Πώς να αποκτήσετε πρόσβαση στο iPhone IMEI

Ο διεθνής αριθμός κινητού εξοπλισμού (IMEI) είναι ο μοναδικός αριθμός που σχετίζεται με το smartphone σας. Μερικές φορές μπορεί να σας ζητηθεί αυτό εάν θέλετε να ξεκλειδώσετε ένα iPhone για να χρησιμοποιήσετε άλλο δίκτυο.

Ο αριθμός είναι επίσης χρήσιμος εάν προσπαθείτε να βρείτε ένα χαμένο ή κλεμμένο iPhone.

Για να βρείτε τον αριθμό IMEI, μεταβείτε στο πληκτρολόγιο και πληκτρολογήστε *#06#.

Ο αριθμός θα πρέπει να εμφανίζεται στην οθόνη σας.

O κωδικός για να βρείτε καλύτερο σήμα

Ένα viral βίντεο στο YouTube εξηγεί πώς ένα «μυστικό υπο-μενού» στο iPhone σας μπορεί να μετατρέψει τις γραμμές σήματος σε αριθμούς, ώστε να μπορείτε να δείτε πότε το σήμα σας γίνεται καλύτερο ή χειρότερο.

Στο voice over οι χρήστες λαμβάνουν οδηγίες να μεταβούν στο πληκτρολόγιο iPhone και να εισαγάγουν τον κωδικό: «3001#12345#».

Όταν θα έχετε πληκτρολογήσει όλα αυτά τα σύμβολα και αριθμούς, στη συνέχεια κάνετε κλικ στο πράσινο κουμπί κλήσης.

Θα εμφανιστεί ένα κρυφό μενού στο οποίο έχετε λάβει οδηγίες να κάνετε κλικ στο «LTE».

Στη συνέχεια, ο παρουσιαστής κάνει κλικ στο «Serving Cell Meas».

Το βίντεο εξηγεί πώς ο αριθμός που βλέπετε στην κορυφή πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πλησιέστερος στο μηδέν για να υποδεικνύει καλή ισχύ.

Εάν μετακινείτε το τηλέφωνό σας, θα πρέπει να παρατηρήσετε την αλλαγή του αριθμού.

Προφανώς «αρνητικό 50» ή «αρνητικό 40» σημαίνει καλή εξυπηρέτηση.

Ωστόσο, «αρνητικό 140» σημαίνει καθόλου υπηρεσία.

Εκτροπή εισερχόμενων κλήσεων

Υπάρχουν διαφορετικοί κωδικοί για αυτό ανάλογα με την κατάσταση της κλήσης που θέλετε να εκτρέψετε.

Εάν θέλετε να εκτρέψετε μια κλήση όταν δεν απαντάτε πατήστε *61*.

Για να εκτρέψετε μια κλήση όταν το iPhone σας δεν είναι προσβάσιμο, πατήστε *62 *.

Εάν θέλετε να εκτρέψετε μια κλήση όταν το iPhone σας είναι απασχολημένο, καλέστε *67 *.

Στη συνέχεια, εισαγάγετε τον αριθμό στον οποίο θέλετε να εκτρέπονται οι κλήσεις και πληκτρολογήστε # και, στη συνέχεια, το πράσινο κουμπί κλήσης.

Για απενεργοποίηση, καλέστε τον κωδικό που πληκτρολογήσατε αρχικά και πατήστε κλήση.

Πώς να αποκρύψετε το αναγνωριστικό κλήσης στο iPhone

 

Εάν θέλετε να καλέσετε κάποιον και να μην εμφανιστεί το αναγνωριστικό καλούντος, πληκτρολογήστε *67 ή δοκιμάστε #31# εάν βρίσκεστε εκτός ΗΠΑ.

Εισαγάγετε τον αριθμό του ατόμου που καλείτε, συμπεριλαμβανομένου του κωδικού περιοχής.

Στη συνέχεια, κάντε κλικ στο πράσινο κουμπί κλήσης.

Πόσα λεπτά ομιλίας απομένουν σύμφωνα με το συμβόλαιό σας

Αυτό είναι χρήσιμο εάν ανησυχείτε για υπερβολικές δαπάνες στο συμβόλαιό σας.

Απλώς καλέστε *646#.

Αποτρέψτε εξερχόμενες κλήσεις στο iPhone

Αυτό έχει μερικά βήματα.

Καλέστε *33* και, στη συνέχεια, εισαγάγετε το PIN σας, ακολουθούμενο από ένα #.

Πατήστε το πράσινο κουμπί κλήσης.

Αυτή η δυνατότητα θα μπορούσε να είναι χρήσιμη εάν αφήνετε κάποιον να δανειστεί το iPhone σας αλλά δεν θέλετε να πραγματοποιεί εξερχόμενες κλήσεις.

Ενεργοποίηση ή απενεργοποίηση αναμονής κλήσεων

Αυτή η λειτουργία μπορεί να σας ενημερώσει όταν κάποιος άλλος προσπαθεί να σας καλέσει όταν είστε ήδη σε κλήση.

Για να βεβαιωθείτε ότι αυτό είναι ενεργοποιημένο, καλέστε *43# και, στη συνέχεια, κάντε κλικ στο πράσινο κουμπί κλήσης.

Για να απενεργοποιήσετε τη λειτουργία, καλέστε #43 #.

 

Covid 19: Αυτός είναι ο σωστός τρόπος για να καθαρίσετε το κινητό σας

Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε – Πού πρέπει να δώσετε προσοχή

Ενώ τα μικρόβια, με την νέα πραγματικότητα της πανδημίας, βρίσκονται πια στην πρώτη γραμμή της ημερήσιας ατζέντας μας εδώ και ενάμιση χρόνο, με την καθαριότητα του μπάνιου και της κουζίνας να αποτελεί προτεραιότητα για κάθε σπίτι, η καθαριότητα του κινητού διαφεύγει από πολλούς.

Είναι εύκολο να ξεχάσουμε, λοιπόν, ότι τα τηλέφωνά μας μπορεί να είναι το ίδιο βρώμικα και με άλλα μέρη του σπιτιού μας. Σύμφωνα με το housedigest.com, μάλιστα, υπάρχει μελέτη που έδειξε ότι οι άνθρωποι αγγίζουν το τηλέφωνό τους πάνω από 2.500 φορές σε μια μέρα. Και αν είστε από τους «δυνατούς» χρήστες του τηλεφώνου σας, ο αριθμός αυτός πλησιάζει τις 5.500. Ποιος είναι ο σωστός τρόπο για να καθαρίσετε το κινητό σας, λοιπόν;

Πώς να καθαρίσετε σωστά το τηλέφωνό σας

Επειδή τα τηλέφωνά μας είναι ευαίσθητα και ακριβά κομμάτια τεχνολογίας, χρειάζεται προσοχή κατά τον καθαρισμό τους. Το Good Housekeeping λέει ότι πρέπει να ξεκινήσετε τη διαδικασία απενεργοποιώντας το τηλέφωνό σας, αποσυνδέοντάς το από την πρίζα (εάν υπάρχει) και, στη συνέχεια, αφαιρώντας το από τη θήκη του.

Ποτέ δεν πρέπει να ψεκάσετε ένα καθαριστικό απευθείας στην οθόνη, γι’ αυτό βεβαιωθείτε ότι έχετε επιλέξει ένα καθαριστικό ή απολυμαντικό μαντηλάκι με βάση το οινόπνευμα. Εάν πρόκειται να χρησιμοποιήσετε ένα καθαριστικό σπρέι, ψεκάστε το σε ένα πανί μικροϊνών και στη συνέχεια σκουπίστε το πανί στην οθόνη σας και φροντίστε να κρατάτε την υγρασία μακριά από τις θύρες του τηλεφώνου σας, προειδοποιεί το Good Housekeeping.

Μόλις σκουπίσετε τα πάντα με το πανί, αφήστε το κινητό σας να στεγνώσει για περίπου πέντε λεπτά. Στη συνέχεια, στεγνώστε τυχόν υπολειπόμενη υγρασία ή υπολείμματα με μία χαρτοπετσέτα ή ένα καθαρό και στεγνό πανί μικροϊνών. Το Good Housekeeping προτείνει, μάλιστα, να επαναλαμβάνετε αυτή τη διαδικασία κάθε δύο ημέρες για καλύτερα αποτελέσματα.

Πώς να καθαρίσετε τη θήκη του τηλεφώνου σας

Δεδομένου ότι οι θήκες των κινητών προορίζονται για την προστασία των τηλεφώνων μας, είναι συνήθως κατασκευασμένες από βαρύ πλαστικό ή άλλα ανθεκτικά υλικά. Κάτι που σημαίνει ότι η διαδικασία καθαρισμού δεν χρειάζεται να είναι τόσο λεπτή όσο για τα ίδια τα τηλέφωνα.

Εάν η θήκη σας είναι πλαστική, το housedigest.com προτείνει να την πλένετε καλά με ζεστό νερό και σαπούνι. Ωστόσο, εάν δεν έχετε χρόνο μπορείτε να ακολουθήσετε την ίδια διαδικασία με το κινητό σας, χρησιμοποιώντας υγρά μαντηλάκια. Τέλος, μην ξεχάσετε να καθαρίσετε, επίσης, το καλώδιο του φορτιστή και τα ακουστικά σας.

 

myHealth App – Η εφαρμογή του υπουργείου υγείας που μας επιτρέπει να πάρουμε την υγεία μας στα χέρια μας

Άυλες συνταγές φαρμάκων, παραπεμπτικά εξετάσεων και ιατρικές βεβαιώσεις τακτοποιούνται βολικά στο smartphone μας και γίνονται εύκολα στη διαχείριση

 

Μόλις ένας χρόνος έχει περάσει από την είσοδο της άυλης συνταγογράφησης στις ζωές μας – και έχουμε ήδη εκτιμήσει την αξία της στο έπακρο. Μέχρι στιγμής, 2,6 εκατ. άτομα έχουν ολοκληρώσει την εγγραφή τους στην υπηρεσία, ενώ μέσα από αυτή έχουν εκδοθεί περισσότερες από 26 εκατ. άυλες συνταγές και πάνω από 10 εκατ. άυλα παραπεμπτικά.

Το ταξίδι προς την ψηφιακοποίηση στον τομέα της υγείας δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί. Όμως το επόμενό του βήμα πραγματοποιήθηκε, με τη μορφή του myHealth App που έχει ήδη εγκατασταθεί στις συσκευές περισσότερων από 100.000 πολιτών.

Τι είναι η εφαρμογή myHealth

Το myHealth app μας επιτρέπει να βλέπουμε  και να διαχειριζόμαστε από το κινητό μας τις φαρμακευτικές συνταγές, τα παραπεμπτικά για εξετάσεις και τις ιατρικές βεβαιώσεις που έχουν εκδοθεί με την «άυλη συνταγογράφηση», εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια.  Πλέον, κάθε φορά που εκδίδεται στον ΑΜΚΑ μας μια νέα συνταγή ή παραπεμπτικό για εξέταση, το myHealth app μας ενημερώνει μέσω push notifications στο κινητό μας, ενώ ταυτόχρονα μας επιτρέπει να έχουμε πλήρη πρόσβαση σε πληροφορίες για φάρμακα που λαμβάνουμε ή έχουμε λάβει στο παρελθόν, αλλά και σε σημειώσεις του γιατρού μας. Ακόμη,  μπορούμε να δούμε άμεσα όλο μας το ιατρικό ιστορικό με τις συνταγές φαρμάκων και παραπεμπτικών που έχουν καταχωρηθεί στο Σύστημα Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης από την 1/1/2012. Επιπλέον, οι γονείς μπορούν να διαχειρίζονται τις άυλες συνταγές και παραπεμπτικά των έμμεσα ασφαλισμένων ανήλικων παιδιών τους.Η εφαρμογή υλοποιήθηκε από τον Όμιλο ΟΤΕ σε συνεργασία με τη Byte Computer για λογαριασμό της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κοινωνικής Ασφάλισης (Η.ΔΙ.Κ.Α.) και αποτελεί το επόμενο βήμα του πολυδιάστατου έργου της ηλεκτρονικής και άυλης συνταγογράφησης.

Στόχος είναι σταδιακά οι λειτουργικότητες του myHealth να εμπλουτίζονται, ώστε η εφαρμογή να εξελιχθεί σε έναν πλήρη «Ατομικό Ηλεκτρονικό Φάκελο Υγείας», μέσω του οποίου οι πολίτες θα έχουν πρόσβαση σε όλες τις υγειονομικές πληροφορίες που τους αφορούν.

H Διευθύνουσα Σύμβουλος της Η.ΔΙ.ΚΑ, κα Νίκη Τσούμα, ανέφερε σχετικά: «(…) Φροντίζουμε το σχέδιο αυτό να γίνει πραγματικότητα βήμα-βήμα, με σεβασμό στη διαχείριση των δημόσιων πόρων και τη στήριξη του κοινωνικού κράτους. Δύναμή μας, οι εργαζόμενοι της ΗΔΙΚΑ με τις εξειδικευμένες γνώσεις τους, καθώς και η στήριξη των Υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Υγείας. Ευχαριστούμε τους αναδόχους για την ολοκλήρωση του έργου, εντός χρονοδιαγράμματος και με τα τεχνολογικά χαρακτηριστικά που παρέχουν στους πολίτες αξιόπιστες υπηρεσίες. Θα συνεχίσουμε να βελτιώνουμε την ψηφιακή εμπειρία των συμπολιτών μας στους τομείς της Υγείας, της Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας».

Πώς μπορώ να το εγκαταστήσω στο κινητό μου;

Το myHealth app είναι ήδη διαθέσιμο για Android και iOS κινητές συσκευές – και μπορoύμε να το εγκαταστήσουμε μέσα σε λίγα και απλά βήματα.

  • Πρώτα από όλα, βεβαιωνόμαστε πως έχουμε ολοκληρώσει την εγγραφή μας στην υπηρεσία της άυλης συνταγογράφησης, μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης ehealth.gov.gr.
  • Στη συνέχεια, κατεβάζουμε την εφαρμογή στο κινητό και ξεκινάμε την εγγραφή.
  • Την πρώτη φορά που θα συνδεθούμε, θα χρειαστούμε τους κωδικούς taxisnet και θα ζητηθεί να καταχωρήσουμε τον κωδικό μιας χρήσης (OTP-One Time Password) που θα αποσταλεί στο πιστοποιημένο κινητό τηλέφωνο.
  • Από εκεί και έπειτα, θα μπορούμε να συνδεόμαστε εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια, χρησιμοποιώντας βιομετρικά στοιχεία ή/και τους προσωπικούς κωδικούς μας.

Ανακαλύψτε το myHealth App εδώ.

Το myHealth App υλοποιήθηκε μέσω της Συμφωνίας–Πλαίσιο που έχει υπογραφεί ανάμεσα στην Η.ΔΙ.ΚΑ και την ένωση ΟΤΕ–BYTE και βασίστηκε σε τεχνολογίες και υπηρεσίες διαθέσιμες στο Oracle Cloud Infrastructure. H εφαρμογή σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από την ένωση, σε συνεργασία με την Oracle Ελλάδος και τις εταιρείες SIGMASOFT και DATAMED.

Άυλη συνταγογράφηση: η ψηφιακή μεταρρύθμιση της Υγείας

Η άυλη συνταγογράφηση άλλαξε καθοριστικά την καθημερινότητα των πολιτών και συνέβαλε στην προστασία των ευπαθών ομάδων, απλουστεύοντας τις διαδικασίες και οδηγώντας σε εξορθολογισμό των ιατρικών δαπανών. Το έργο έφερε εις πέρας ο Όμιλος ΟΤΕ σε συνεργασία με την εταιρεία Byte Computer για λογαριασμό της Η.ΔΙ.Κ.Α. Ο Chief Commercial Officer Business Segment Ομίλου ΟΤΕ, κ. Γρηγόρης Χριστόπουλος, δήλωσε: «H άυλη συνταγογράφηση είναι ένα έργο-σταθμός για την ψηφιακή μεταρρύθμιση της Υγείας στη χώρα μας. Είμαστε υπερήφανοι που συμβάλλαμε καθοριστικά σε αυτό το έργο που άλλαξε την καθημερινότητα όλων μας, και μας έκανε να νιώσουμε ασφαλείς και στις πιο δύσκολες συνθήκες. Είναι ένα πολυσύνθετο έργο ICT, που χάρη σε όλους τους ανθρώπους που δούλεψαν γι’ αυτό, υλοποιήθηκε άρτια και σε χρόνους-ρεκόρ. Παρέχοντας ολοκληρωμένες λύσεις ICT και με όπλο μας την τεχνολογία, θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε τις προσπάθειες της Πολιτείας, των πελατών μας και της κοινωνίας, για έναν κόσμο καλύτερο για όλους».

Το 2012 ο Όμιλος ΟΤΕ ανέλαβε να υλοποιήσει την πρώτη φάση του έργου συνδέοντας τους ιατρούς με τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης για την ηλεκτρονική καταχώρηση και εκτέλεση συνταγών φαρμάκων, συμβάλλοντας στην εξομάλυνση των γραφειοκρατικών διαδικασιών.  Στην αρχή της πανδημίας, στα τέλη Μαρτίου του 2020, έγινε το επόμενο σημαντικό βήμα με τη μετάβαση στην άυλη συνταγογράφηση για πολίτες, γιατρούς και φαρμακοποιούς.

Έκτοτε, κάθε συνταγή φαρμάκων και παραπεμπτικό ιατρικών εξετάσεων φτάνει μέσα σε δευτερόλεπτα από την έκδοσή του στα κινητά μας, μέσω sms ή/και email, διευκολύνοντας τις επισκέψεις μας στο φαρμακείο και το διαγνωστικό κέντρο. Και φυσικά, δεν μπορούμε να παραλείψουμε τον ρόλο της άυλης συνταγογράφησης στον προγραμματισμό των εμβολιασμών κατά του Covid-19, με τους εγγεγραμμένους πολίτες να ενημερώνονται μέσω SMS για την προ-κράτηση του ραντεβού τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με στοιχεία της Η.ΔΙ.ΚΑ, μέχρι σήμερα, έχουν σταλεί περισσότερα από 66 εκατ. αυτοματοποιημένα sms έκδοσης και εκτέλεσης συνταγών και παραπεμπτικών και 50 εκατ. email.

Διαθέσιμα από σήμερα τα νέα Windows 11 ως δωρεάν αναβάθμιση

Τα Windows, η τελευταία έκδοση του δημοφιλούς λειτουργικού συστήματος για υπολογιστές της Microsoft, θα διατίθεται από σήμερα διεθνώς ως δωρεάν αναβάθμιση για τους χρήστες των Windows 10. Όταν τα Windows 10 κυκλοφόρησαν, η Microsoft είχε δηλώσει ότι επρόκειτο να είναι η τελευταία έκδοση των Windows, κάτι που προφανώς άλλαξε στην πορεία.

O Πάνος Πανάι, επικεφαλής για την ανάπτυξη νέων προϊόντων της αμερικανικής εταιρείας, δήλωσε στο BBC ότι τα νέα Windows θα είναι απλούστερα για τον χρήστη και η αναβάθμιση τους δεν θα δυσκολέψει ούτε τον πιο αδαή περί τα τεχνολογικά. Διαβεβαίωσε ότι έχει προηγηθεί εκτεταμένη δοκιμή του νέου συστήματος από ειδικούς και ότι δεν υπάρξουν προβλήματα από το πέρασμα από το ένα λειτουργικό σύστημα στο άλλο.

Ανάμεσα στις νέες αλλαγές, είναι ότι το “Start menu” της έναρξηςθα βρίσκεται στο κέντρο της οθόνης πλέον και όχι κάτω αριστερά. Η εφαρμογή Microsoft Teams έχει ενσωματωθεί πλήρως στο νέο σύστημα (σε αντικατάσταση του Skype), ενώ το ηλεκτρονικό κατάστημα Microsoft Store έχει ανασχεδιαστεί, έτσι ώστε να επιτρέπει τη διάθεση εφαρμογών και από τρίτους. Η αναζήτηση – μέσω Bing – έγινε ταχύτερη, όπως και η εκτέλεση των βιντεοπαιγνιδιών.

Η Microsoft διευκρίνισε ότι τα “11” έχουν ορισμένες ελάχιστες απαιτήσεις για την εγκατάστασή τους, τις οποίες μπορεί να μην πληρούν όλοι οι υπολογιστές, γι’ αυτό ορισμένοι χρήστες πιθανώς δεν θα μπορούν να εγκαταστήσουν το νέο σύστημα στον υπολογιστή τους, ιδίως αν αυτός είναι παλαιότερος. Τα Windows 10 θα συνεχίσουν να υποστηρίζονται και να δέχονται αναβαθμίσεις ασφαλείας, έως τον Οκτώβριο του 2025.

Κοινός φορτιστής για smartphones, tablets και άλλες ηλεκτρονικές συσκευές

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε σήμερα νομοθεσία για να καθιερωθεί ένας κοινός φορτιστής για όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές όπως τα smartphones, τα tablets και άλλες.

Ο κοινός φορτιστής θα αποτελέσει ένα σημαντικό βήμα για τη μείωση των αποβλήτων ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού, καθώς και της ταλαιπωρίας που προκαλεί στους καταναλωτές η ύπαρξη διαφορετικών, ασύμβατων φορτιστών για τις ηλεκτρονικές συσκευές.

Την τελευταία δεκαετία οι φορτιστές των κινητών τηλεφώνων έχει μειωθεί από 30 σε μόλις 3 αλλά αυτό δεν έχει καταφέρει να λύσει το πρόβλημα. Με την απόφαση της Κομισιόν αυτό θα αλλάξει.

Η USB-C θα καταστεί η πρότυπη κοινή θύρα για όλα τα smartphones, tablets, τις φωτογραφικές μηχανές, τα ακουστικά κεφαλής, τα φορητά ηχεία και τις κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών χειρός. Με τον τρόπο αυτό, οι καταναλωτές θα μπορούν να φορτίζουν τις συσκευές τους με τον ίδιο φορτιστή USB-C, ανεξάρτητα από τη μάρκα της συσκευής.

Επιπλέον, η Επιτροπή προτείνει τον διαχωρισμό της πώλησης φορτιστών από την πώληση ηλεκτρονικών συσκευών. Οι καταναλωτές θα μπορούν να αγοράζουν νέα ηλεκτρονική συσκευή χωρίς νέο φορτιστή. Με τον τρόπο αυτό θα περιοριστεί ο αριθμός των αχρείαστων φορτιστών που αγοράζονται ή που μένουν αχρησιμοποίητοι.

Τα παραπάνω μέτρα αναμένεται να προσφέρουν ευκολία στους καταναλωτές και να μειώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα που συνδέεται με την παραγωγή και την απόρριψη των φορτιστών, υποστηρίζοντας έτσι την πράσινη και την ψηφιακή μετάβαση. Η μείωση της παραγωγής και της απόρριψης νέων φορτιστών εκτιμάται ότι θα μειώσει την ποσότητα των αποβλήτων ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού κατά σχεδόν χίλιους τόνους ετησίως.

Η πρόταση αναθεώρησης της οδηγίας για τον ραδιοεξοπλισμό θα πρέπει να εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο με τη συνήθη νομοθετική διαδικασία (συναπόφαση). Μια μεταβατική περίοδος 24 μηνών από την ημερομηνία θέσπισης της οδηγίας θα δώσει στον κλάδο αρκετό χρόνο για να προσαρμοστεί πριν από την έναρξη της εφαρμογής της.

Για να υπάρξει κοινός φορτιστής, απαιτείται πλήρης διαλειτουργικότητα και στις δύο πλευρές του καλωδίου: στην ηλεκτρονική συσκευή και στο εξωτερικό τροφοδοτικό. Η διαλειτουργικότητα στην πλευρά της συσκευής, η οποία είναι μακράν η μεγαλύτερη πρόκληση, θα επιτευχθεί με τη σημερινή πρόταση. Η διαλειτουργικότητα του εξωτερικού τροφοδοτικού θα ρυθμιστεί με αναθεώρηση του κανονισμού της Επιτροπής για τον οικολογικό σχεδιασμό. Η αναθεώρηση αυτή θα δρομολογηθεί εντός του τρέχοντος έτους, ώστε η έναρξη της ισχύος της να ευθυγραμμιστεί με αυτήν της σημερινής πρότασης.

Το 2020 στην αγορά της ΕΕ πωλήθηκαν περίπου 420 εκατ. κινητά τηλέφωνα και άλλες φορητές ηλεκτρονικές συσκευές. Κατά μέσο όρο, οι καταναλωτές κατέχουν περίπου τρεις φορτιστές κινητών τηλεφώνων, εκ των οποίων χρησιμοποιούν δύο σε τακτική βάση. Παρά το γεγονός αυτό, το 38% των καταναλωτών αναφέρουν ότι έχουν αντιμετωπίσει προβλήματα τουλάχιστον μία φορά, αδυνατώντας να φορτίσουν το κινητό τους τηλέφωνο, επειδή οι φορτιστές που είχαν στη διάθεσή τους ήταν ασύμβατοι.

Η κατάσταση αυτή δεν είναι μόνο ενοχλητική, αλλά και δαπανηρή για τους καταναλωτές, οι οποίοι δαπανούν περίπου 2,4 δισ. ευρώ ετησίως για αυτόνομους φορτιστές που δεν πωλούνται από κοινού με ηλεκτρονική συσκευή. Επιπλέον, οι απορριπτόμενοι και οι αχρησιμοποίητοι φορτιστές εκτιμάται ότι αποτελούν έως και 11.000 τόνους αποβλήτων ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού ετησίως.

 

Ηλεκτρονικές απάτες: Μην απαντήσετε σε αυτό το μήνυμα – Παριστάνουν τράπεζες, εταιρείες και οργανισμούς

Νέα κομπίνα έχουν σκαρφιστεί επιτήδειοι για να αποσπάσουν στοιχεία από κάρτες από εναλλακτικές τράπεζες, και να αποσπάσουν τα χρήματα του λογαριασμού.

«Όλες οι κάρτες απενεργοποιούνται προσωρινά για διαδικτυακές πληρωμές μέχρι να εγγραφείτε στα αναβαθμισμένα μέτρα ασφαλείας. Για να το ενεργοποιήσετε, ακολουθήστε τα ακόλουθα απλά βήματα».

Αυτό είναι ένα από τα μηνύματα που λαμβάνει μία ομάδα χρηστών των εναλλακτικών ψηφιακών τραπεζικών δικτύων που σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να προχωρήσουν στην ενεργοποίηση του και στην παροχή προσωπικών στοιχείων τους, καθώς πρόκειται για κλασική μορφή της απάτης του «ηλεκτρονικού ψαρέματος».

Όπως έχουν επισημάνει σε δημόσιες παρεμβάσεις αρμόδια τραπεζικά στελέχη, με την μεγάλη αύξηση της χρήσης των ψηφιακών δικτύων η προληπτική ενημέρωση για τα θέματα ασφαλείας είναι απαραίτητη, ώστε οι καταναλωτές να μην πέφτουν θύματα επίδοξων απατεώνων. Μια από τις απάτες που γνωρίζει έξαρση είναι το «ηλεκτρονικό ψάρεμα» στοιχείων (phishing), μια μορφή απάτης που μέσω emails ή sms που στέλνονται στους καταναλωτές έχει ως στόχο την υποκλοπή των προσωπικών δεδομένων του ατόμου.

Παριστάνουν οργανισμούς, εταιρείες, τράπεζες

Τα μηνύματα αυτά, όπως αναφέρεται στο blog της Τράπεζας Πειραιώς, περιέχουν παραπλανητικό περιεχόμενο και οι αποστολείς τους υποδύονται την ταυτότητα ενός νόμιμου οργανισμού/εταιρίας/τράπεζας.

Στόχο έχουν να αποσπάσουν απόρρητα προσωπικά και οικονομικά δεδομένα όπως, το όνομα του χρήστη ηλεκτρονικής τραπεζικής, κωδικούς πρόσβασης, στοιχεία χρεωστικών / πιστωτικών καρτών κοκ. Στη συνέχεια, τα δεδομένα αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την πραγματοποίηση μη εξουσιοδοτημένων οικονομικών συναλλαγών με αποτέλεσμα την πρόκληση οικονομικής ζημίας. Η πλειοψηφία των phishing μηνυμάτων επικαλείται είτε κάποιο πρόβλημα στον λογαριασμό του χρήστη, είτε απαιτεί την επιβεβαίωσή του για εκτέλεση συναλλαγής (η οποία δεν έχει λάβει επίσημη εντολή από τον χρήστη), είτε ενέργεια αναβάθμισης υπηρεσίας, είτε επιβεβαίωση προσωπικών δεδομένων.

click4more: Κώστας Σκρέκας: Η έκπτωση στο ρεύμα είναι για όλους – Τι γίνεται αν υπάρχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές

Όσον αφορά στον τρόπο που υποκλέπτονται τα στοιχεία των καταναλωτών, συνήθης πρακτική αποτελεί η υποκλοπή τους μέσω email ή sms που αποστέλλονται και ζητούν από τον χρήστη/καταναλωτή να επισκεφθεί την ιστοσελίδα του Οργανισμού, επιλέγοντας έναν σύνδεσμο (link) που περιλαμβάνεται στο κείμενο.

Σε περίπτωση που ο συναλλασσόμενος επιλέξει να επισκεφτεί τον σύνδεσμο θα παρατηρήσει ότι η σελίδα αυτή προσομοιάζει ή και αντιγράφει πλήρως οικεία ηλεκτρονικά περιβάλλοντα, όπως την ηλεκτρονική τραπεζική της τράπεζας του κάθε καταναλωτή. Ωστόσο, σε καμία περίπτωση το «ψεύτικο» περιβάλλον δεν αποτελεί επίσημη σελίδα του Οργανισμού που γνωρίζει.

Συστάσεις προς τους καταναλωτές

Για την ασφάλειά των καταναλωτών, όπως αναφέρεται στο ενημερωτικό σημείωμα, συστήνεται προς τους συναλλασσόμενους να μην επιλέξουν τον σύνδεσμο και δηλώσουν προσωπικά στοιχεία και κωδικούς, καθώς άμεσα οι επιτήδειοι θα προχωρήσουν σε συναλλαγές, προκαλώντας οικονομική ζημία (στον συναλλασσόμενο).

Ειδικότερα, όπως επισημαίνεται προς τους καταναλωτές, σε περίπτωση που λάβουν κάποιο ύποπτο email/sms, συστήνεται να μην εισέλθουν στο σύνδεσμο που προτρέπεται. Στη συνέχεια και για την ασφάλειά τους θα πρέπει να επικοινωνήσουν άμεσα με τον Οργανισμό. Μετά τη δήλωση του περιστατικού και ακολουθώντας τις οδηγίες εξουσιοδοτημένου αντιπροσώπου, θα πρέπει να διαγράψουν το email ή sms, που έχουν λάβει, χωρίς να το προωθήσoυν σε κάποιον παρά μόνο σε αρμόδια υπηρεσία της τράπεζας τους, εφόσον ζητηθεί.

Όπως έχουν κατ’ επανάληψη αναφέρει οι τράπεζες προς τους καταναλωτές, από πλευράς τραπεζών δεν θα τους ζητηθεί ποτέ και με κανέναν τρόπο οι κωδικοί πρόσβασης τους σε υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής, ή στοιχεία και κωδικοί καρτών, αλλά ούτε θα προβούν (οι τράπεζες) σε διαδικασία επικαιροποίησης -επαλήθευσης προσωπικών στοιχείων, γεγονός που αποκλείει κάθε πιθανότητα το email ή sms που λαμβάνουν να προέρχεται από την τράπεζα τους.

Κινητά τηλέφωνα, bluetooth, GPS και άλλες συσκευές αποσπούν επικίνδυνα την προσοχή των οδηγών

Το 54% των Ευρωπαίων οδηγών αναγνωρίζει ότι μία από τις κύριες αιτίες θανατηφόρων δυστυχημάτων στους δρόμους είναι η απρόσεκτη οδήγηση, ενώ αυτό το ποσοστό μειώνεται στο 40% όταν όταν μιλάμε για τους αυτοκινητόδρομους.

Σύμφωνα με την έρευνα που έκανε η εταιρεία «Ipsos» το 11% των Ευρωπαίων οδηγών είχε ήδη εμπλακεί ή ήταν κοντά στο να εμπλακεί σε ατύχημα την στιγμή που χρησιμοποίησε το τηλέφωνό του κατά τη διάρκεια της οδήγησης, με το ποσοστό αυτών των οδηγών να έχει αυξητική τάση. Μάλιστα το 76% των Ευρωπαίων οδηγών παραδέχεται ότι κατά τη διάρκεια της οδήγησης υπάρχουν κάποια δευτερόλεπτα που δεν κοιτάει με προσοχή τον δρόμο, ενώ το 53% δηλώνει ότι μιλάει στο τηλέφωνο ενώ οδηγεί χρησιμοποιώντας bluetooth με ενσωματωμένα ηχεία στο αυτοκίνητο. Ωστόσο οι ειδικοί ερευνητές αναφέρουν ότι και αυτή η τακτική των οδηγών είναι εξίσου σημαντική αιτία απόσπασης της προσοχής.

Από την άλλη το 43% (έχει αυξηθεί κατά 4 μονάδες τα τελευταία 5 χρόνια) έχει επισημάνει ότι κατά τη διάρκεια της οδήγησης χρησιμοποιεί το GPS. Το 22% στέλνει ή διαβάζει μηνύματα κειμένου ή e-mail κατά την οδήγηση, καθώς τα σύγχρονα αυτοκίνητα του δίνουν αυτή την δυνατότητα μέσω των οθονών αφής. Το 21% χρησιμοποιεί μια εφαρμογή για να ειδοποιεί άλλους οδηγούς για συγκεκριμένα γεγονότα που συμβαίνουν κοντά στην περιοχή οδήγησης. Αυτό πάντως που κάνει μεγάλη εντύπωση είναι ότι το 32% χρησιμοποιεί ακουστικά για να μιλάει στο τηλέφωνο κατά την οδήγηση ή ακόμη και για να ακούει μουσική. Το 23% πραγματοποιεί κλήσεις κρατώντας το τηλέφωνο στα χέρια του, ενώ το 7% παρακολουθεί ακόμη και ταινίες ή βίντεο σε smartphone ή tablet κατά την διάρκεια της οδήγησης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σε έξαρση η ηλεκτρονική απάτη – Τι να προσέχετε στις συναλλαγές σας

Βασικές μορφές απάτης από επιτείδιους μέσω του διαδικτύου ή άλλων μορφών ηλεκτρονικών συναλλαγών καταγράφει σε ανακοίνωσή της η Αρχής Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες με σκοπό την ενημέρωση και την προστασία των καταναλωτών. Παράλληλα η Αρχή δίνει συγκεκριμένς οδηγίες προς τους καταναλωτές προκειμένου να μην πέφτουν θύματα εξαπάτησης.

Στην ανακοίνωση της Αρχής σημειώνεται οτι «το φαινόμενο της απάτης με διάφορες παραλλαγές και ιδίως της απάτης μέσω διαδικτύου, το τελευταίο διάστημα έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις..» Για αυτό και η Αρχή παραθέτει τις ακόλουθες βασικές μορφές απάτης που παρουσιάζουν μεγάλη συχνόητητα:

Απάτες σε αγορές μέσω διαδικτύου / Απάτη των ψευδών αναγγελιών πώλησης διαφόρων αγαθών σε δημοφιλείς διαδικτυακούς ιστοτόπους αγγελιών αγοραπωλησίας (marketplace, car.gr κ.ά.) ή μέσων κοινωνικής δικτύωσης (Facebook)

Οι δράστες της απάτης των ψευδών αναγγελιών πώλησης αγαθών άλλοτε μεν αξιώνουν την κατάθεση του τιμήματος πριν την παράδοση του πωλούμενου, το οποίο ουδέποτε παραδίδουν, άλλοτε δε αποστέλλουν πλαστογραφημένα αντίγραφα εμβάσματος και SWIFT, που φέρουν στοιχεία υπαρκτών εταιρειών με συναφή δραστηριότητα, ισχυριζόμενοι ότι εκ παραδρομής έχουν μεταφέρει χρηματικά ποσά στους τραπεζικούς λογαριασμούς των υποψήφιων αγοραστών.

Εν συνεχεία, εκμεταλλευόμενοι την καθυστέρηση της πίστωσης του ποσού, λόγω του μηχανισμού των τοκοφόρων ημερομηνιών (valeur) μεταξύ διαφορετικών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, ζητούν την επιστροφή των χρημάτων σε υποδεικνυόμενους τραπεζικούς λογαριασμούς, τα οποία ιδιοποιούνται παράνομα.

Απατηλές ιστοσελίδες τραπεζών

Τα κακόβουλα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου περιλαμβάνουν ηλεκτρονικούς συνδέσμους (links), που φέρουν αντίγραφα λογοτύπου επίσημων τραπεζών, οι οποίοι σύνδεσμοι τους ανακατευθύνουν σε μια ψεύτικη ιστοσελίδα, δήθεν της επίσημης τράπεζας συνεργασίας, όπου τους ζητείται να αποκαλύψουν τα οικονομικά και προσωπικά τους στοιχεία.

Οι ψεύτικες ιστοσελίδες τραπεζών προσομοιάζουν αρκετά με τις νόμιμες ιστοσελίδες τραπεζών.

Απάτες με το πρόσχημα εξειδικευμένων τεχνικών

Άτομα επιχειρούν να παραπλανήσουν χρήστες του διαδικτύου, προσποιούμενοι τους τεχνικούς που εργάζονται σε κέντρα υποστήριξης μεγάλων εταιρειών λογισμικού.

Μέσω κλήσεων από τηλέφωνα τρίτων χωρών «προθυμοποιούνται» να βοηθήσουν στην επίλυση τεχνικών προβλημάτων του υπολογιστή. Από τα θύματα ζητούν να εγκαταστήσουν στον υπολογιστή τους λογισμικό απομακρυσμένης πρόσβασης.

Με αυτόν τον τρόπο αποκτούν πλήρη έλεγχο και έχουν πρόσβαση σε αποθηκευμένους κωδικούς, τους οποίους στη συνέχεια έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν για παράνομες ενέργειες.

Απάτη του CEO /Απάτη με το εταιρικό e-mail

Η απάτη τύπου CEO / απάτη με το εταιρικό e-mail, λαμβάνει χώρα όταν ένας εξουσιοδοτημένος να πραγματοποιεί πληρωμές υπάλληλος της εταιρείας εξαπατάται προκειμένου να πληρώσει ένα πλαστό τιμολόγιο ή να διενεργήσει μια μη εγκεκριμένη μεταφορά πίστωσης, από τον εταιρικό λογαριασμό της επιχείρησης.

Επίσης, έχουν παρατηρηθεί περιπτώσεις αποστολής απατηλών e-mails από λογαριασμούς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, οι οποίοι διαφέρουν ελάχιστα από λογαριασμούς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου πραγματικών συνεργαζόμενων φορέων / εταιρειών / πελατών / προμηθευτών κλπ.

Απάτες σχετιζόμενες με επενδύσεις/ Απάτη των «μη ρεαλιστικών αποδόσεων» 

Οι κοινές απάτες σχετιζόμενες με επενδύσεις υποσχόμενες εξαιρετικά υψηλές αποδόσεις, μπορεί να περιλαμβάνουν επικερδείς επενδυτικές ευκαιρίες, όπως μετοχές, ομόλογα, κρυπτονομίσματα, πολύτιμους λίθους, υπεράκτιες επενδύσεις σε ακίνητη περιουσία και εναλλακτικές πηγές ενέργειας.

Απάτη της μορφής “Phishing, Pharming & Cracking” σε συνδυασμό με τη μορφή “Sim Swapping”

Οι δράστες σε αρκετές περιπτώσεις αποκτούν παράνομη πρόσβαση στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές των θυμάτων και υποκλέπτουν τα ονόματα χρήστη και τους κωδικούς πρόσβασής τους στις διαδικτυακές τραπεζικές πλατφόρμες.

Εν συνεχεία, με τη χρήση των στοιχείων αυτών εκδίδουν εξουσιοδοτήσεις, μέσω υπηρεσιών της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, δήθεν για λογαριασμό αυτών. Αφού εκδώσουν όλα τα απαραίτητα έγγραφα, οι δράστες χρησιμοποιούν «αχυράνθρωπους» για να εκδώσουν νέες κάρτες SIM για λογαριασμό των θυμάτων.

Με τον τρόπο αυτό καταφέρνουν να παρακάμψουν τις διαδικασίες ασφαλείας του e-banking (αποστολή SMS ή VIBER κειμένου στους πελάτες με μοναδικό κωδικό για κάθε συναλλαγή) και να αφαιρέσουν μεγάλα χρηματικά ποσά από τα θύματα.

Απατηλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (Phishing)

Ο όρος “phishing” αναφέρεται στα απατηλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, που σκοπό έχουν να εξαπατήσουν τους παραλήπτες τους και να γνωστοποιήσουν στους επιτήδειους δράστες προσωπικές και οικονομικές πληροφορίες ή κωδικούς ασφαλείας των θυμάτων.

Απατηλά μηνύματα SMS (Smishing)

Ο όρος “smishing” (ένας συνδυασμός των λέξεων “SMS” και “Phishing”) αναφέρεται στην προσπάθεια των επιτήδειων δραστών να αποκτήσουν προσωπικές και οικονομικές πληροφορίες ή κωδικούς ασφαλείας μέσω μηνυμάτων SMS.

Το μήνυμα κειμένου συνήθως ζητά από το θύμα να κάνει κλικ σε έναν ηλεκτρονικό σύνδεσμο (link) ή να καλέσει έναν αριθμό τηλεφώνου, προκειμένου να επαληθεύσει, ενημερώσει ή επανανεργοποιήσει τον λογαριασμό του.

Απάτη μέσω χρήσης τραπεζικής υπηρεσίας ταχείας ανάληψης μετρητών

Η τραπεζική υπηρεσία παρέχει τη δυνατότητα άμεσης ανάληψης μετρητών από τα ΑΤΜ Τράπεζας, χωρίς τη χρήση κάρτας. Στην προκειμένη περίπτωση, ανάληψη των μετρητών μπορεί να κάνει ακόμη και παραλήπτης που δεν είναι πελάτης της Τράπεζας από οποιοδήποτε ΑΤΜ, αρκεί να διαθέτει τον Κωδικό Ανάληψης Μετρητών που για λόγους ασφαλείας η Τράπεζα κοινοποιεί μόνο στον αποστολέα των χρημάτων.

Ειδικότερα, οι δράστες των εν λόγω απατών χρησιμοποιούν εύσχημες δικαιολογίες και βασίζονται κυρίως στην άγνοια των υποψήφιων θυμάτων για το πώς λειτουργεί η ως άνω τραπεζική υπηρεσία.

Παραπλανούν τα θύματα και αυτά ενώ πιστεύουν ότι πληκτρολογούν το ποσό που θα λάβουν για συγκεκριμένη συναλλαγή/αγοραπωλησία/συμφωνία, στην πραγματικότητα δίνουν εντολή χρέωσης του δικού τους λογαριασμού (δηλαδή γίνεται ανάληψη από το λογαριασμό τους).

Στη συνέχεια, οι δράστες ζητούν από τα θύματα να τους γνωρίσουν τον Κωδικό Ανάληψης Μετρητών μίας χρήσης που τα θύματα λαμβάνουν από την Τράπεζα.

Τέλος, οι δράστες, μέσω του εν λόγω κωδικού, εισπράττουν άμεσα με ανάληψη από ΑΤΜ τα χρήματα που υποτίθεται ότι έπρεπε να καταβάλουν στα θύματα για τη συγκεριμένη συναλλαγή / αγοραπωλησία / συμφωνία.

Η Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων απο Εγκληματικές Δραστηριότητες συνιστά προσοχή προς το καταναλωτικό κοινό και προχωρεί στις εξής συμβουλές:

-Μην κάνετε κλικ ποτέ σε ηλεκτρονικούς συνδέσμους (links) που περιλαμβάνονται σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τα οποία δήθεν ανακατευθύνουν στην ιστοσελίδα της τράπεζας συνεργασίας.

-Μην δίνετε τον κωδικό “PIN” / “ΕΧΤΡΑ PIN” της πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας ή τον κωδικό πρόσβασης του τραπεζικού λογαριασμού μέσω e-banking. Η τράπεζα συνεργασίας δεν θα ζητήσει ποτέ τέτοιου είδους πληροφορίες.

-Συνιστάται ιδιαίτερη προσοχή για συναλλαγές ή επικοινωνίες κατά τις μεταμεσημβρινές / απογευματινές / βραδινές ώρες καθώς και κατά τις ημέρες εορτών και αργιών και θεωρείται αναγκαία η άμεση τηλεφωνική επικοινωνία με την τράπεζα συνεργασίας.

Σήμερα 03/09/2021: Αλλάζουν τα κανάλια – 2η Ψηφιακή Μετάβαση σε Αττική,Ν.Εύβοια,Aργολίδα και τμήμα Αρκαδίας

13η Περίοδος Ψηφιακής Μετάβασης: 03/09/2021 |Αττική, Νότια Έυβοια, Αργολίδα και τμήμα Αρκαδίας|

 

*Δείτε το τηλεοπτικό μας σποτ πατώντας εδώ!

 

Tην Παρασκευή 03/09/2021, θα πραγματοποιηθεί από κοινού και από τους δύο παρόχους επίγειας ψηφιακής ευρυεκπομπής, την ΕΡΤ και την Digea, η δεύτερη ψηφιακή μετάβαση, όπως αυτή προβλέπεται από τον ανανεωμένο Χάρτη Συχνοτήτων που εκπόνησε η Πολιτεία και αφορά τις περιοχές: Αττική, Νότια Έυβοια, Αργολίδα και τμήμα του νομού Αρκαδίας.

Όσοι κάτοικοι λαμβάνετε επίγειο ψηφιακό σήμα από τα κέντρα εκπομπής που αναφέρονται παρακάτω, θα χρειαστεί στις 03 Σεπτεμβρίου 2021 να επανασυντονίσετε τον δέκτη σας (τηλεόραση ή αποκωδικοποιητή), καθώς πλέον το τηλεοπτικό πρόγραμμα θα μεταδίδεται σε νέες συχνότητες. Διαφορετικά θα χάσετε όλα τα κανάλια και θα βλέπετε μαύρο στις οθόνες σας.

Σε ορισμένες περιπτώσεις ίσως χρειαστεί να επαναφέρετε τον δέκτη σας στις εργοστασιακές του ρυθμίσεις. Παρακάτω δίνουμε οδηγίες προς διευκόλυνσή σας.

Κέντρο Εκπομπής Συχνότητα MHz Τηλεοπτικοί Σταθμοί
ΑΙΓΙΝΑ

ΑΝΑΒΥΣΣΟΣ

ΑΥΛΩΝΑΣ

ΒΑΡΗ

ΛΑΥΡΙΟ

Ν.ΜΑΚΡΗ

ΟΧΘΩΝΙΑ

ΠΑΡΝΗΘΑ

ΠΡΑΣΙΝΟ

ΣΟΥΝΙΟ

ΣΤΥΡΑ

ΥΜΗΤΤΟΣ

ΧΑΛΚΙΔΑ

 

22

482

ALPHA HD, SKAI HD, ANT1 HD, OPEN Beyond HD

24

498

STAR HD, MEGA HD, m.TV HD

27

522

ALPHA SD, SKAI SD, ANT1 SD, OPEN Beyond SD, STAR SD, MEGA SD, m.TV SD

30

546

ΑΡΤ, ALERT, ATTICA, BLUE SKY, CHANNEL NINE

31

554

EXTRA, A.EPSILON, ACTION 24, HIGH TV, KONTRA

34

578

MAD, NICKELODEON, RISE TV, SMILE

 

Κέντρο Εκπομπής Συχνότητα MHz Τηλεοπτικοί Σταθμοί
 

 

 

 

 

ΔΙΔΥΜΑ

ΝΑΥΠΛΙΟ

ΔΑΡΔΙΤΣΑ

 

32

562

ALPHA HD, SKAI HD, ANT1 HD, OPEN Beyond HD

33

570

STAR HD, MEGA HD, m.TV HD

36

594

ALPHA SD, SKAI SD, ANT1 SD, OPEN Beyond SD, STAR SD, MEGA SD, m.TV SD

37

602

α.ΝΕΤ, ΗΛΕΚΤΡΑ, ΛΥΧΝΟΣ, ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ, ΟΡΤ TELEVISION, ACHAIΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ, ART, AXION

38

610

BEST, IONIAN, LEPANTO ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ, PLP, RTP ΚΕΝΤΡΟ, SUPER, SUPER B ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΗΛΕΘΕΑΤΕΣ: Επανασυντονισμός
Για την πραγματοποίηση του συντονισμού χρειάζεται να ακολουθήσετε τα εξής βήματα:

(1) να μεταβείτε στο μενού του δέκτη σας

(2) να επιλέξετε «Εγκατάσταση» αν διαθέτετε αποκωδικοποιητή ή «Ρυθμίσεις» αν διαθέτετε τηλεόραση (ενδέχεται να χρησιμοποιούνται και διαφορετικές διατυπώσεις ανάλογα τον δέκτη).

(3α) να πραγματοποιήσετε αυτόματο συντονισμό, όπου ο δέκτης αναζητά και αποθηκεύει στη μνήμη όλα τα διαθέσιμα προγράμματα

(3β) είτε να πραγματοποιήσετε χειροκίνητο συντονισμό, όπου αποθηκεύει στη μνήμη τα προγράμματα συγκεκριμένης συχνότητας

(4) στο τέλος της αναζήτησης πατάτε ΟΚ/ ΝΑΙ

(5) επιλέγετε έξοδο (exit) ώστε να παρακολουθήσετε το πρόγραμμα που επιθυμείτε.

 

 

 

Σε περίπτωση που χρειαστεί, προτείνουμε να πραγματοποιήσετε και επαναφορά στις εργοστασιακές ρυθμίσεις του δέκτη.

Από την καρτέλα Εργαλεία επιλέξτε Εργοστασιακές Ρυθμίσεις και πατήστε ΟΚ.

Επιβεβαιώστε την επιλογή σας πατώντας Ναι.

Εάν σας ζητηθεί κωδικός, πατήστε 0-0-0-0 ή 1-2-3-4.

Στην αρχική καρτέλα εγκατάστασης επιλέξτε τη γλώσσα που επιθυμείτε και πατήστε ΟΚ.

Όταν η αναζήτηση ολοκληρωθεί πατήστε ΟΚ για να παρακολουθήσετε το πρόγραμμα που επιθυμείτε.

Κάθε δέκτης ενδέχεται να παρουσιάζει διαφορές στα λεκτικά των επιλογών του Μενού του. Συνεπώς προτείνουμε να συμβουλευθείτε και τις Οδηγίες Χρήσης της συσκευής σας.

 

 

Ενδεχόμενα προβλήματα που μπορεί εμφανιστούν στους δέκτες και προτεινόμενοι τρόποι επίλυσης.

Κατά τη διαδικασία του επανασυντονισμού ενδέχεται να συναντήσετε ορισμένα προβλήματα, τα οποία οφείλονται στον τρόπο που ο κάθε δέκτης αναζητά και αποθηκεύει τα ψηφιακά τηλεοπτικά προγράμματα.

Ακολουθούν κάποιες χαρακτηριστικές περιπτώσεις προβλημάτων επανασυντονισμού που ίσως αντιμετωπίσετε, μαζί με συμβουλές για την επίλυσή τους.

  • Μαύρη οθόνη μετά τον επανασυντονισμό

Ενδεχομένως ο δέκτης να κρατάει στη μνήμη του τα ήδη αποθηκευμένα προγράμματα στις παλιές συχνότητες (που είναι πλέον ανενεργές), με αποτέλεσμα  να μην μπορεί να τα αποθηκεύσει εκ νέου.

Εάν συμβεί αυτό, προτείνεται η διαγραφή όλων των αποθηκευμένων προγραμμάτων και η πραγματοποίηση νέου συντονισμού.

 

Εναλλακτικά, μπορεί να γίνει επαναφορά του δέκτη στις εργοστασιακές του ρυθμίσεις (συμβουλευτείτε τις οδηγίες χρήσης για τη διαδικασία) και στη συνέχεια πραγματοποίηση νέου συντονισμού.

 

Σε περίπτωση που μετά τον επανασυντονισμό βλέπετε σε κάποια κανάλια μαύρη οθόνη, το όνομα του σταθμού και ακούτε τον ήχο τότε η συσκευή σας δεν υποστηρίζει την λήψη των προγραμμάτων σε υψηλή ευκρίνεια (High Definition). Μπορείτε να συνεχίσετε να παρακολουθείτε τα αγαπημένα σας προγράμματα σε τυπική ευκρίνεια ή εναλλακτικά να προμηθευτείτε εξωτερικό αποκωδικοποιητή που να υποστηρίζει την λήψη σε Υψηλή Ευκρίνεια.

 

  • Πώς αλλάζω σειρά στους αγαπημένους μου τηλεοπτικούς σταθμούς στο τηλεκοντρόλ μου;

Μετά από τη διαδικασία της αυτόματης αναζήτησης, ο δέκτης σας πιθανότατα να έχει αλλάξει σειρά στους τηλεοπτικούς σταθμούς που παρακολουθείτε. Αν επιθυμείτε να αλλάξετε τη σειρά τους, θα πρέπει (1) να πατήσετε στο menu ή τις ρυθμίσεις στο τηλεκοντρόλ και στη συνέχεια (2) να βρείτε τη ρύθμιση επεξεργασία καναλιών. Καθώς η συγκεκριμένη διαδικασία διαφέρει από δέκτη σε δέκτη προτείνουμε να συμβουλευθείτε τις οδηγίες χρήσης της συσκευής σας.

 

Θα μπορώ να δω τα κανάλια και σε υψηλή ευκρίνεια; (High Definition)

Με την πραγματοποίηση του απαραίτητου επανασυντονισμού του δέκτη στον οποίο θα προβούν οι τηλεθεατές που καλύπτονται από τα παραπάνω κέντρα εκπομπής, τις πρώτες πρωινές ώρες της Παρασκευής 03/09/2021, θα εμφανιστούν αυτόματα και τα κανάλια σε Υψηλή Ευκρίνεια (High Definition) εφόσον διαθέτουν τηλεόραση ή αποκωδικοποιητή που να υποστηρίζει την τεχνολογία HD.

 

Άλλα ερωτήματα

Χρειάζεται να γίνει αλλαγή εξοπλισμού (κεραία, τηλεόραση, αποκωδικοποιητής);

Με την νέα ψηφιακή μετάβαση, δε θα χρειαστεί να αλλάξετε τίποτα στον εξοπλισμό σας. Αρκεί να κάνετε μια νέα αυτόματη αναζήτηση προκειμένου να συντονίσετε τη συσκευή σας στις νέες συχνότητες.

 

Γιατί γίνεται πάλι μετάβαση; Ποιος το αποφάσισε;

Σύμφωνα με απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η ζώνη φάσματος των 700 MHz που σήμερα χρησιμοποιείται από την ψηφιακή τηλεόραση θα διατεθεί για την ανάπτυξη του δικτύου 5G από εταιρείες κινητής τηλεφωνίας. Έτσι, η νέα μετάβαση γίνεται ουσιαστικά για να πραγματοποιηθεί η μετακίνηση των τηλεοπτικών δικτύων στο φάσμα που παραμένει για την ψηφιακή τηλεόραση.

 

Αν κάποιος βλέπει ήδη ψηφιακά, χρειάζεται να πραγματοποιήσει κάποια ενέργεια;

Ναι, η μετάβαση αφορά όλους τους τηλεθεατές, που λαμβάνουν σήμα επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης από τα δίκτυα της ΕΡΤ και της Digea. Πλέον η εκπομπή σήματος θα γίνεται στις τελικές συχνότητες που έχουν ορισθεί από το κράτος με το νέο Χάρτη Συχνοτήτων και συνεπώς θα χρειαστεί να πραγματοποιηθεί επανασυντονισμός της τηλεόρασης ή του αποκωδικοποιητή.

https://www.digea.gr/234/category/75/2i-PSifiaki-Metabasi-se-Attiki-N-Euboia-Argolida-kai-tmima-Arkadias/el

Top