Γιατί έπεσε το δίκτυο της Vodafone – Η ανακοίνωση της εταιρείας

 

 

Σοβαρά προβλήματα προκλήθηκαν στο δίκτυο της Vodafone σε όλη την Ελλάδα, το απόγευμα της Τετάρτης (30.09.2020), κυρίως στο ίντερνετ αλλά και στην τηλεφωνία.

Σε πολλές περιοχές δεν λειτουργούν τα τηλέφωνα, αλλά ούτε και έχουν
πρόσβαση στα δεδομένα όσοι είναι συνδρομητές ενώ το δίκτυο 4G δείχνει να λειτουργεί, αλλά τελικά δεν κατεβάζει δεδομένα.

Η εταιρεία σε ανακοίνωση της ενημερώνει πως “λόγω ταυτόχρονου κοψίματος οπτικής ίνας σε 3 διαφορετικές οδεύσεις (Βουλγαρία, Τουρκία, Σλοβενία-Κροατία), αντιμετωπίσαμε πρόβλημα σε υπηρεσίες internet σταθερής και κινητής. Έγιναν αμέσως οι απαιτούμενες τεχνικές εργασίες και το πρόβλημα σταδιακά αποκαθίσταται. Ζητούμε συγγνώμη για την αναστάτωση”.

Πώς να περιορίσετε τη σπατάλη των δεδομένων σας στο κινητό

Ο τρόπος που καταναλώνουμε τα δεδομένα του πακέτου μας γίνεται ολοένα και πιο γρήγορος, καταλήγοντας συχνά σε αυξημένους λογαριασμούς ή εξτρά λεφτά για αγορά μερικών ΜΒs. Για λίγο ακόμα σερφάρισμα, κοντολογίς.

Κι όμως, υπάρχει τρόπος να παρακολουθείς πού και πώς ξοδεύονται τα δεδομένα σου, ώστε να μην υπερβαίνεις το μηνιαίο όριο.

Το μόνο που χρειάζεται είναι να πας στις ρυθμίσεις (system settings ή connection settings, ανάλογα τον κατασκευαστή), σε κινητά που τρέχουν Android πάντα, και να επιλέξεις το μενού «data usage».

Εδώ μπορείς να κάνεις πια όλες τις απαραίτητες ρυθμίσεις, όπως να ορίσεις πότε τρέχει το μηνιαίο πακέτο σύνδεσης, να επιλέξεις πότε να σε ειδοποιεί ότι φτάνεις στο τέλος των δεδομένων ή ακόμα και να κλείνουν αυτόματα τα δεδομένα όταν είναι να ξεπεράσουν το όριο χρέωσης.

Για ακόμα καλύτερη παρακολούθηση της χρήσης των δεδομένων μας, η Google έχει μια δωρεάν εφαρμογή στο Play Store, την Datally, η οποία όχι μόνο επικοινωνεί με τα δεδομένα του μενού των ρυθμίσεων, αλλά μπορεί ακόμα και να περιορίσει τα δεδομένα που καταναλώνουν πλαγίως οι εφαρμογές και δεν το καταλαβαίνεις.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.freighter&hl=el

Να γιατί ο κέρσορας του ποντικιού είναι… λοξός

Ο ιστορικός λόγος για μια παγκόσμια σταθερά του κόσμου των ηλεκτρονικών υπολογιστών

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί ο κέρσορας του ποντικιού γέρνει προς τα αριστερά;

Είναι γεγονός πως τον βλέπουμε τόσο συχνά στην καθημερινότητα που δεν έχουμε σκεφτεί ποτέ γιατί έχει κλίση 45 μοιρών.

Κι όμως, τίποτα δεν είναι τυχαίο και υπάρχει καλός λόγος γι’ αυτό. Ή, τουλάχιστον, υπήρχε κάποτε, όταν ο κόσμος των PC ήταν πιξελιασμένος!

Ο κομπιουτεράς Bart Gijssens αποκαλύπτει λοιπόν τα πώς και τα γιατί του κεκλιμένου κέρσορα σε μια online συζήτηση, παραθέτοντας και την πηγή, την ίδια την ιστορία του ποντικιού κοντολογίς.

Το ποντίκι λοιπόν, και ο κέρσορας αναγκαστικά, ήταν μια πατέντα του Douglas Englebart από το 1968 και στην αρχική του μορφή το βελάκι έδειχνε προς τα πάνω, όπως θα περίμενε δηλαδή κανείς.

Η Xerox έφτιαξε το 1970 το ερευνητικό της κέντρο, το Xerox PARC (Palo Alto Research Center), για να εκμεταλλευτεί την τεχνολογία, μόνο που ο κέρσορας χανόταν μέσα στον γεμάτο πίξελ ηλεκτρονικό κόσμο της εποχής. Όταν η ανάλυση της οθόνης κυμαινόταν δηλαδή σε επίπεδα 606×808.

H Xerox έφτιαξε έναν δικό της ηλεκτρονικό υπολογιστή το 1973, Xerox PARC τον είπε κι αυτόν, όπου ο κέρσορας ήταν πια λοξός. Κι αυτό γιατί είχαν ήδη βρει πως η χαμηλή ανάλυση των οθονών της εποχής έκρυβε τον κατακόρυφο κέρσορα. Όταν αυτός είχε όμως γωνία 45 μοιρών, ήταν απείρως πιο ευδιάκριτος στο εκάστοτε περιβάλλον.

Ο Englebart έδωσε κλίση στον κέρσορα και από αυτόν τον δανείστηκαν τόσο ο Steve Jobs όσο και ο Bill Gates για τα δικά τους μηχανήματα και λειτουργικά…

Σε δεινούς χρήστες του διαδικτύου μετέτρεψε πολλούς ηλικιωμένους ο κορωνοϊός

 

 

Επισύναψη αρχείου, copy- paste, «control-alt-delete»… Λέξεις
άγνωστες, προ κοροναϊού, για τους περισσότερους ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας. Όχι πλέον, όμως, αφού και οι ηλικιωμένοι πλέον έχουν φτάσει να …παίζουν στα δάχτυλα τους υπολογιστές.

Την εικόνα αυτή περιγράφει, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του
Αθηναϊκού/Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM» η Λία Τερζίδου, πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Επιστημόνων και Επαγγελματιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (παράρτημα Μακεδονίας – Θράκης) και «ΕU code week ambassador» για την Ελλάδα, εξηγώντας πως, λόγω των νέων δεδομένων που έφερε στη ζωή μας η πανδημία, προστέθηκε δυναμικά αυτή η νέα ηλιακή ομάδα (άνω των 60 ετών) στον χώρο της τεχνολογίας και μάλιστα με υψηλές επιδόσεις.

«Τους αποκαλώ ενήλικα παιδιά. Έχουμε πλέον μεγαλύτερης ηλικίας χρήστες. Έχουν ενθουσιασμό για μάθηση και ήθελαν απλώς ένα κίνητρο που δημιουργήθηκε βίαια με την καραντίνα. Άνοιξε για τους ηλικιωμένους μια κουρτίνα σε έναν άλλο κόσμο που τους φέρνει κοντά
στα εγγόνια τους, τα παιδιά τους και μείωσε αυτό το ηλιακό χάσμα. Όλο
και περισσότεροι είναι οι άνθρωποι άνω των 60 που γράφονται και
παρακολουθούν μαθήματα», εξηγεί.

Η κ. Τερζίδου σημειώνει πως η πανδημία που έφερε τον κοινωνικό αποκλεισμό, ανάγκασε ειδικά τους ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας να μείνουν περισσότερο από όλους μέσα στο σπίτι. Απομακρυσμένοι οι παππούδες και γιαγιάδες από παιδιά και εγγόνια, στράφηκαν σε αναζήτηση λύσεων και μέσα απ’ αυτή τη στέρηση της επαφής
και της επικοινωνίας ήρθε η τεχνολογία, η οποία τους έδωσε τη δυνατότητα να μειώσουν την έλλειψη της απουσίας με τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Μπήκαν, λοιπόν, στα «βαθιά νερά» της τεχνολογίας με μαθήματα και συμβουλές από ειδικούς και οι βιντεοκλήσεις καθώς και οι πάσης φύσης πλατφόρμες διαδικτυακής επικοινωνίας έγιναν μέρος της καθημερινότητάς τους.

Νέες γνώσεις

«Μέσα από την αναγκαιότητα, τα μεγαλύτερα “παιδιά”,εβδομηντάρηδες και ογδοντάρηδες, ανακάλυψαν ότι μπορούν να μάθουν κάτι νέο. Ίσως όχι το ίδιο καλά και το ίδιο εύκολα με τους νεότερους, ωστόσο απομυθοποίησαν τις ψηφιακές δεξιότητες που θεωρούσαν ότι δεν είναι για την ηλικία τους, έδειξαν μεγάλο ενθουσιασμό και τελικά τα κατάφεραν», εξηγεί η κ. Τερζίδου.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο πατέρας της που, όπως λέει, προτού κλείσει τα 90, ύστερα από λίγα μαθήματα πληροφορικής, άρχισε να επικοινωνεί με viber, skype και άλλους τρόπους με τις γνώσεις που απέκτησε και τελικά, όπως και αρκετοί συνομήλικοί του, έγιναν δεινοί χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Η επαφή και η χρήση της τεχνολογίας βελτιώνει, σύμφωνα με την καθηγήτρια πληροφορικής, την ποιότητα ζωής των ηλικιωμένων, την
καθημερινότητά τους και παράλληλα αποτελεί ένα μέσο που τους διευκολύνει σε τραπεζικές συναλλαγές, τη χρήση της άυλης συνταγογράφησης- και όχι μόνο.

«Άνθρωποι που αναγκάστηκαν να είναι μόνοι τους χρειάστηκαν
και λίγη διασκέδαση, οπότε χρησιμοποιούσαν την τεχνολογία όχι μόνο για να κάνουν τις δουλειές τους αλλά και για να παίξουν κάποιο παιχνίδι, να παρακολουθήσουν μία διαδικτυακή συναυλία ή μία θεατρική παράσταση, γιατί αυτά δεν είναι προνόμια μόνο των παιδιών», αναφέρει η πρόεδρος του ΕΠΥ-παραρτήματος Μακεδονίας Θράκης.

Παππούδες και γιαγιάδες έχουν απομυθοποιήσει τη δυσκολία των νέων τεχνολογιών και υπάρχουν και ορισμένοι που είναι σε αρκετά προχωρημένο στάδιο ενώ -όπως υποστηρίζει η κ. Τερζίδου- η σωστή χρήση της τεχνολογίας συμβάλλει και στην εξάσκηση του μυαλού καθώς έχουν γίνει μελέτες που υποστηρίζουν ότι βοηθά στην καταπολέμηση- επιβράδυνση τη γεροντικής άνοιας στα ίδια επίπεδα με το σταυρόλεξο και sudoku.

Στις 10 Οκτωβρίου θα πραγματοποιηθεί ευρωπαϊκή εβδομάδα προγραμματισμού με δράσεις και πρωτοβουλίες από εθελοντές πρεσβευτές και κατά τη διάρκεια της εβδομάδας θα γίνονται σε
κάθε χώρα δωρεάν μαθήματα χρήσης υπολογιστών και ενασχόλησης με τον προγραμματισμό με τις περισσότερες δράσεις να απευθύνονται σε παιδιά-μικρά και… μεγάλα!

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Το φαξ αρνείται να πεθάνει

 

 

Το φαξ κάποτε βρισκόταν στην πρωτοπορία των επικοινωνιών, μετά έγινε αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής πολλών ανθρώπων και μετά… ήρθε το e-mail.

Σήμερα κανείς δεν αγοράζει πια φαξ και σπάνια χρησιμοποιεί τη δυνατότητα φαξ που διαθέτουν τα πολυμηχανήματα (εκτυπωτές-σαρωτές-αντιγραφικά-φαξ). Αλλά το φαξ δεν πέθανε ακόμη!

Παρ’ όλη την απώλεια της γοητείας του μεταξύ των χρηστών, παρά τις προσπάθειες να αντικατασταθεί τελείως, επιμένει και αντιστέκεται σε όλο τον κόσμο, έχοντας «οχυρωθεί» σε διάφορες περιοχές και επαγγέλματα, κυρίως στις δημόσιες υπηρεσίες, στον ιατρικό τομέα, στις νομικές υπηρεσίες κ.α.

Κάτι η γραφειοκρατική αδράνεια, κάτι η (κυβερνο)ανασφάλεια για τους χάκερ και τις «τρύπες» των σύγχρονων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, κάτι το πείσμα ή και η τεχνοφοβία ορισμένων ανθρώπων, όλα αυτά έχουν συνεργήσει ώστε το φαξ να αρνείται να πεθάνει μεταδίδει το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Οι ειδικοί διαφωνούν ποιο πρέπει να θεωρηθεί ως πρώτο φαξ στην ιστορία. Σύμφωνα με μια -αμφισβητούμενη- εκδοχή, ένα είδος πρώιμου μηνύματος φαξ στάλθηκε μέσω τηλέγραφου στο Λονδίνο το 1847 χάρη σε μια εφεύρεση του Σκωτσέζου Αλεξάντερ Μπέιν. Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, οι Τόμας Έντισον και Αλεξάντερ Γκράχαμ Μπελ προσπαθούσαν επίσης να αναπτύξουν την τεχνολογία φαξ, σε μια εποχή που οι τηλέγραφοι επέτρεπαν τη μετάδοση μηνυμάτων σε μεγάλες αποστάσεις, ένα γράμμα μετά το άλλο, μέσω κώδικα Μορς.

Το όνειρο των εφευρετών ήταν ήδη να μεταδίδουν τηλεγραφικά όχι μηνύματα γράμμα-γράμμα, αλλά αντίγραφα ολόκληρων κειμένων και εικόνων. Το 1863, στη Γαλλία, ο Ιούλιος Βερν, ο οποίος πάντα έβλεπε μπροστά από την εποχή του, έγραφε ότι το Παρίσι της δεκαετίας του 1960, δηλαδή μετά από ένα αιώνα, θα ήταν πλημμυρισμένο από μηχανήματα φαξ ή, όπως τα αποκαλούσε, «εικονο-τηλέγραφους».

Η τεχνολογία του φαξ αναπτύχθηκε αργά. Στην Παγκόσμια Έκθεση της Νέας Υόρκης το 1939 ένα μηχάνημα φαξ μετέδωσε εικόνες εφημερίδων από διάφορα μέρη του κόσμου με ταχύτητα 18 λεπτών ανά σελίδα (ασύλληπτα γρήγορη για την εποχή εκείνη, ανάλογη της χελώνας για τη δική μας…).

Όπως γράφει ο Τζόναθαν Κούπερσμιθ στο βιβλίο του «Faxed: Η ‘Ανοδος και η πτώση του μηχανήματος φαξ», «στη σημερινή εποχή της αυτόματης μετάδοσης πληροφοριών και εικόνων, είναι δύσκολο να εκτιμήσουμε τη μαγεία που βίωσαν εκατομμύρια άνθρωποι στη δεκαετία του 1930, όταν είδαν φωτογραφίες μακρινών καταστροφών να εμφανίζονται την επόμενη μέρα στις εφημερίδες τους ή, αργότερα, στη δεκαετία του 1980, όταν παρακολουθούσαν ένα ακριβές αντίγραφο κάποιας επιστολής να αναδύεται γραμμή-γραμμή από ένα μηχάνημα συνδεδεμένο στη τηλεφωνικό δίκτυο».

Στη δεκαετία του ΄80 το φαξ έκανε το «μπαμ» στα γραφεία όλου του κόσμου, φέρνοντας μια επανάσταση στην ταχύτητα των επιχειρηματικών συναλλαγών, καθώς επέτρεψε για πρώτη φορά σε ανθρώπους και εταιρείες να στέλνουν και να λαμβάνουν γρήγορα και μαζικά κάθε είδους κείμενα, εικόνες και άλλα έγγραφα. Σε λίγα δευτερόλεπτα ένα έγγραφο ταξίδευε αυτούσιο από ένα γραφείο του Τόκιο σε ένα γραφείο της Νέας Υόρκης.

Ήταν ο προάγγελος της σημερινής ψηφιακής εποχής, καθώς το φαξ κατέστησε εφικτή την άμεση μετάδοση εικόνων και κειμένων κάθε είδους, από παραγγελίες για πίτσες, προσκλήσεις για πάρτι και ευχετήριες κάρτες έως αποτελέσματα ιατρικών εξετάσεων, παιδικά σκίτσα και… όρκους αγάπης.

Το φαξ έφθασε στο απόγειό του λίγο πριν την εμφάνιση του διαδικτύου. Το 1995, στο προφητικό βιβλίο του «Being Digital» ο Ελληνο-αμερικανός Νίκολας Νεγκροπόντε, διευθυντής του Εργαστηρίου Πολυμέσων (Media Lab) του Πανεπιστημίου ΜΙΤ, έγραφε ότι «το μηχάνημα του φαξ αποτελεί ένα σοβαρό ψεγάδι στο πεδίο της πληροφορικής, ένα βήμα προς το πίσω, οι επιπτώσεις του οποίου θα είναι αισθητές για πολύ καιρό».

Μετά από λίγα χρόνια, η παραγωγή και οι πωλήσεις μηχανημάτων φαξ άρχισαν να πέφτουν, μια πτώση που σταδιακά πήρε δραματικές διαστάσεις. Θα περίμενε κανείς ότι αυτό είναι το οριστικό τέλος του φαξ – αλλά δεν είναι, όχι ακόμη τουλάχιστον.
Δημόσιες αρχές και υγεία αντιστέκονται

Ακούγεται απίστευτο, αλλά στις ΗΠΑ, σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών τεχνολογίας που επικαλείται το περιοδικό «Ατλάντικ», το 75% όλων των ιατρικών επικοινωνιών γίνονται ακόμη μέσω φαξ.

Οι γιατροί βασίζονται ακόμη σε μεγάλο βαθμό στο φαξ τόσο για καταστάσεις ρουτίνας, όσο και για πιο επείγουσες. Ένας λόγος που συμβαίνει αυτό, είναι για να διαφυλαχθεί το ιατρικό απόρρητο των πελατών τους. Η ψηφιακή αποθήκευση και αποστολή ιατρικών δεδομένων δημιουργεί μια νευρικότητα σε πολλούς ασθενείς αλλά και γιατρούς.

Πολλοί -ακόμη και νοσοκομεία ή κλινικές- θεωρούν ότι ένας χάκερ πιο εύκολα θα παραβιάσει έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή παρά ένα μηχάνημα φαξ. Είναι αλήθεια, σύμφωνα με τους ειδικούς, ότι το φαξ είναι πιο ασφαλές, καθώς ακόμη και αν η μετάδοσή του παραβιαστεί από χάκερ (κάτι που είναι δυνατό), η ζημιά λόγω της διαρροής δεδομένων θα αφορά μόνο τη συγκεκριμένη μετάδοση, ενώ σε περίπτωση κυβερνοπαραβίασης ενός υπολογιστή, ένα ολόκληρο σύστημα ψηφιακών αρχείων με ευαίσθητα ιατρικά και άλλα προσωπικά δεδομένα μπορεί να πέσει σε κακόβουλα χέρια.

Στις αστυνομικές και άλλες υπηρεσίες ασφαλείας, καθώς επίσης σε δικαστικές και εν γένει νομικές υπηρεσίες, αλλά και γενικότερα σε διάφορες δημόσιες υπηρεσίες και αρχές, το φαξ επίσης αντιστέκεται γερά. Ακόμη και το FBI συνεχίζει να κάνει ευρεία χρήση του φαξ, προτιμώντας το συχνά έναντι του e-mail (το οποίο αφήνει περισσότερα ίχνη…).

Δεν λείπουν και οι νοσταλγικοί τύποι με «ρετρό» διάθεση, που θέλγονται από την αύρα παλαιάς τεχνολογίας, την οποία πλέον αποπνέει το φαξ. Εν προκειμένω, σύμφωνα με τους ψυχολόγους, λειτουργεί υποσυνείδητα κι ένα άλλο κίνητρο: η ανάγκη να πιάνει κανείς με τα χέρια του ένα πραγματικό, υλικό έγγραφο, σε μια εποχή όπου τα πράγματα σταδιακά εξαϋλώνονται και γίνονται εικονικά.

Και, βέβαια, υπάρχουν πάντα οι υποκατηγορίες των πεισματάρηδων και των τεχνοφοβικών, οι οποίοι λένε όχι σε κάθε αλλαγή. Δυσκολεύθηκαν τόσο πολύ να μάθουν πώς λειτουργεί το φαξ, που φρίττουν στην ιδέα ότι θα πρέπει να το πετάξουν και μετά να μάθουν πώς λειτουργεί το e-mail!

Προσοχή! Οδηγός για τις κυβερνοεπιθέσεις στις επιχειρήσεις

Οδηγό με μέτρα και βασικές κατευθύνσεις για την αποτελεσματική προστασία των πληροφοριακών τους συστημάτων από κυβερνοεπιθέσεις
δημοσιεύει η Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας στο πλαίσιο της διαρκούς
προσπάθειας για την ενημέρωση των επιχειρήσεων σε θέματα ασφάλειας των ψηφιακών υποδομών.

 

Τα μέτρα που περιλαμβάνονται στον οδηγό διαμορφώνουν ένα σύνολο ενεργειών που ονομάζεται ψηφιακή «άμυνα-σε-βάθος» (defense-in-depth) και περιλαμβάνουν καλές πρακτικές για τον περιορισμό και την αντιμετώπιση των πιο κοινών τύπων επιθέσεων στα συστήματα, τις εφαρμογές και το δίκτυο.
 
Ανεξάρτητα από το αντικείμενο στο οποίο δραστηριοποιείται
μία επιχείρηση, η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο πρέπει να αποτελεί υψηλή προτεραιότητα, ειδικά κατά την τρέχουσα περίοδο που ολοένα και περισσότερες καθημερινές δραστηριότητες διενεργούνται μέσω διαδικτύου.

Ο σύντομος οδηγός αποτελεί συνέχεια των οδηγιών που είχε εκδώσει το
υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης τον περασμένο Μάρτιο σχετικά με την ασφαλή εργασία από το σπίτι και την προστασία εφαρμογών και συστημάτων.

 
Η Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας επισημαίνει ότι η ασφάλεια των
πληροφοριακών και τηλεπικοινωνιακών υποδομών είναι μια διαρκής
διαδικασία και καλεί τόσο τις επιχειρήσεις όσο και τους πολίτες να
διατηρούν ενημερωμένο τον εξοπλισμό τους (υπολογιστές, smartphones, tablets, routers κ.τ.λ.) με βάση τις οδηγίες των κατασκευαστών και να εμπιστεύονται μόνο αξιόπιστες πηγές πληροφόρησης για την ενημέρωσή τους σε θέματα προστασίας.

Οδηγίες της Εθνικής Αρχής Κυβερνοασφάλειας για την προστασία των πληροφοριακών υποδομών των επιχειρήσεων από κυβερνοεπιθέσεις

Στο επίκεντρο της προσπάθειας για την ανάπτυξη ενός συστήματος διαχείρισης της ασφάλειας των πληροφοριών και των δικτύων πρέπει να βρίσκεται η μεθοδολογία προσέγγισης βάσει κινδύνου, με σκοπό την προστασία της εμπιστευτικότητας, της ακεραιότητας, της διαθεσιμότητας και της ιδιωτικότητας. 
 
Συγκεκριμένα:
 
1) Αναπτύξτε πολιτικές ασφάλειας, κατευθυντήριες οδηγίες και διαδικασίες για την προστασία των πληροφοριακών αγαθών και των σχετικών συστημάτων, οι οποίες να επεκτείνονται και σε προμηθευτές υπηρεσιών και αγαθών, καθώς και σε παρόχους υπηρεσιών νέφους (cloud).
 
2)
Χρησιμοποιείτε κατάλληλα παραμετροποιημένο και ενημερωμένο λογισμικό προστασίας από κακόβουλο κώδικα (anti-malware software) με κεντρική διαχείριση. Επίσης, να υφίσταται σχέδιο (patch management) για την προγραμματισμένη εγκατάσταση των ενημερώσεων ασφάλειας (security updates) στα λειτουργικά συστήματα και τις εφαρμογές.

 
3) Διαχείριση λογαριασμών και έλεγχος πρόσβασης:
 
*
Η πρόσβαση σε πληροφορίες και συστήματα θα πρέπει να γίνεται βάσει
ρόλων και καθηκόντων, σύμφωνα με την προσέγγιση “need-to-know-basis” και “least privilege”.

* Η χρήση των λογαριασμών διαχείρισης θα πρέπει να γίνεται αποκλειστικά για διαχειριστικές εργασίες. Ανάλογα με την κρισιμότητα των δεδομένων και των συστημάτων, συστήνονται επιπλέον
μέτρα, όπως π.χ. η χρήση υπολογιστών αποκλειστικά για διαχείριση, καθώς και η αυθεντικοποίηση δύο παραγόντων (two-factor-authentication).

 * Χρησιμοποιείστε ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης (strong passwords).
Συνιστάται οι κωδικοί πρέπει να έχουν μήκος τουλάχιστον 10 χαρακτήρων με συνδυασμό κεφαλαίων, μικρών, ειδικών χαρακτήρων και αριθμών.

* Τηρείτε αρχεία καταγραφής (log files) στο δίκτυο, στους servers, στα
λειτουργικά συστήματα και τις εφαρμογές, τα οποία θα ελέγχονται τακτικά για ανίχνευση επιθέσεων και προσπαθειών παραβίασης των συστημάτων.

 
4) Υλοποιήστε πολυεπίπεδη άμυνα:
 
*
Στην εξωτερική περίμετρο με τη χρήση firewalls, IDS (Intrusion
Detection Systems), IPS (Intrusion Prevention Systems), access control
lists κ.α..

 
* Εσωτερικά με την τμηματοποίση του δικτύου (είτε με φυσικό τρόπο είτε με εικονικό τρόπο [virtual lans]) και την υλοποίηση κανόνων πρόσβασης (σε χρήστες και συσκευές) και περιορισμού δικαιωμάτων,
καθώς και τη δημιουργία DMZ.

 
5) Υλοποιήστε σε τακτική βάση προγράμματα ευαισθητοποίησης του προσωπικού και διαμόρφωσης κουλτούρας ασφάλειας (security awareness training). Η συντριπτική πλειοψηφία των σύγχρονων κυβερνοεπιθέσεων ξεκινά με επιθέσεις κοινωνικής μηχανικής (π.χ. phishing email, spam).
 
6) Η απομακρυσμένη πρόσβαση (remote access) στα συστήματα του Οργανισμού θα πρέπει να γίνεται με τη χρήση VPN με ισχυρή κρυπτογράφηση, καθώς και χρήση αυθεντικοποίησης 2 παραγόντων (two-factor-authentication).
 
7)
Αναπτύξτε ένα σχέδιο αντιμετώπισης περιστατικών (incidence response
plan), το οποίο θα περιλαμβάνει σαφείς ρόλους και ενέργειες και θα
δοκιμάζεται σε περιοδική βάση.

 

8)
Θα πρέπει να τηρείτε τακτικά αντίγραφα ασφαλείας (backup) των δεδομένων σας, διασφαλίζοντας την αποτελεσματική ανάκτησή τους (recovery) σε περίπτωση απώλειας. Επίσης, τα αντίγραφα ασφαλείας των κρίσιμων και ευαίσθητων δεδομένων θα πρέπει να αποθηκεύονται με ασφαλή τρόπο και περιορισμό πρόσβασης.

 
9) Εφαρμόζετε μηχανισμούς κρυπτογράφησης στα κρίσιμα και προσωπικά δεδομένα που τηρούνται στον Οργανισμό, προκειμένου να εξασφαλίζεται η εμπιστευτικότητα και η ιδιωτικότητά τους σε όλα τα στάδια του κύκλου ζωής τους.
 
10)
Εφαρμόζετε μέτρα προστασίας και ανάκαμψης από φυσικές και
περιβαλλοντικές απειλές (διαταραχή ηλεκτροδότησης, πλημμύρες, πυρκαγιές κ.λπ.).

 

112: Τι πρέπει να κάνουν όσοι δεν παίρνουν τα μηνύματα της Πολιτικής Προστασίας

To 112 μπήκε πλέον για τα καλά στην ζωή μας και οι ειδοποιήσεις του έρχονται όλο και πιο συχνά στα κινητά μας. Τι πρέπει να κάνουμε όμως αν δεν έρχονται τα μηνύματα στο κινητό μας;

Τι πρέπει να κάνουν όσοι δεν έλαβαν το μήνυμα

Η εν λόγω ειδοποίηση ελήφθη κατά κύριο λόγο από όσους έχουν τα λεγόμενα «έξυπνα κινητά», τα οποία διαθέτουν το απαραίτητο λογισμικό με την μέθοδο CBS, δηλαδή μέσω κεραιών κινητής τηλεφωνίας.

Για να μπορέσει όμως να διασφαλιστεί και σε αυτά τα τηλέφωνα η λήψη των ειδοποιήσεων πρέπει οι κάτοχοι τους να κατεβάσουν ένα πρόγραμμα.

Όσοι δεν διαθέτουν smart phone θα πρέπει να κάνουν εγγραφή στην πλατφόρμα του 112, ώστε να λαμβάνουν τις ειδοποιήσεις με SMS ή με φωνητικά μηνύματα σε κινητά και σταθερά. Για να μπορέσουν να κάνουν εγγραφή θα πρέπει να μπουν στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας και στην πλατφόρμα του 112 και να ακολουθήσουν τις οδηγίες για κάθε περίπτωση.

https://www.civilprotection.gr/el/ypiresia-epikoinonion-ektaktoy-anagkis-112

Οι οδηγίες της Πολιτικής Προστασίας αφορούν πρώτον τους κατόχους smart phone, που εάν δεν λαμβάνουν τις ειδοποιήσεις πρέπει να κάνουν κάποιες ρυθμίσεις, πατώντας την ένδειξη που αναφέρει «ορισμένες ρυθμίσεις», η οποία τους βγάζει στην επόμενη σελίδα, όπου υπάρχουν όλοι οι τύποι των κινητών και τους καθοδηγεί λεπτομερώς.

https://www.civilprotection.gr/el/cellbroadcasting

(παρέχονται οδηγίες ρύθμισης για κινητά Android, Apple, Samsung, Xiaomi, Nokia, Huawei, LG, Sony, Motorola, Alcatel.

Όσοι όμως δεν έχουν έξυπνα κινητά, πηγαίνουν στην ένδειξη «εγγραφή» της πλατφόρμας και συμπληρώνουν τα στοιχεία και τον τρόπο που επιθυμούν να λαμβάνουν τις ειδοποιήσεις.

https://112.gr/el-gr/

Viber: Προσοχή αυτό το μύνημα θα αυτοκαταστραφεί!

Το Viber είναι μια εφαρμογή που επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν δωρεάν κλήσεις, να στέλνουν κείμενα, εικόνες και βίντεο σε άλλους χρήστες. Λειτουργεί τόσο σε κινητά όσο και σε υπολογιστές και από το Φεβρουάριο του 2015, η εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων υποστηρίζει 236 εκατομμύρια ενεργούς μηνιαίους χρήστες. Είναι μια εφαρμογή που θεωρείται από τους γονείς «σχετικά ασφαλής» και χρησιμοποιείται ακόμα και από παιδιά των πρώτων τάξεων του δημοτικού.   Μετά τα πρόσφατα γεγονότα και ενόψει της εφαρμογής του GDPR, οι διαχειριστές με μήνυμά που απέστειλαν στους χρήστες υποστηρίζουν ότι τα προσωπικά δεδομένα στη συγκεκριμένη εφαρμογή είναι προστατευμένα καθώς:

– Το Viber δεν μπορεί να διαβάσει ή να ακούσει τις ιδιωτικές συνομιλίες και κλήσεις του χρήστη λόγω κρυπτογράφησης

– Ο χρήστης μπορεί οποιαδήποτε στιγμή να διαγράψει από τα τηλέφωνα των φίλων του μηνύματα που ήδη έχει στείλει

– O χρήστης μπορεί  να στείλει μηνύματα με χρονόμετρο αυτοκαταστροφής σε Μυστικές Συνομιλίες

Νέες και χρήσιμες λειτουργίες από το Viber

Απόκρυψη συνομιλίας

Η λειτουργία αυτή επιτρέπει στους χρήστες να εξαφανίζουν μια ή περισσότερες συνομιλίες από την αρχική σελίδα του Viber και να τις εμφανίζουν με χρήση 4ψήφιου κωδικού PIN. Μπορείτε να κρύψετε ατομικές, ομαδικές, ακόμη και μυστικές συνομιλίες. Ορίζετε ένα 4ψήφιο PIN για όλες τις κρυφές συνομιλίες σας, όχι ένα για κάθε μία ορίζοντας ένα 4ψήφιο PIN για όλες τις κρυφές συνομιλίες σας, όχι ένα για κάθε μία.

Προσοχή όμως:

  • Μπορείτε να αποκρύψετε συνομιλίες μονάχα μέσω smartphones ή και tablets στην περίπτωση που τα χρησιμοποιείτε ως πρωτεύοντες συσκευές. Όχι από pc και tablets ως δευτερεύοντες συσκευές.
  • Αν κρύψετε μια συνομιλία μέσω smartphone, τότε αυτή θα διαγραφεί στα tablet και στις pc συσκευές σας και δε θα μπορείτε να έχετε πρόσβαση στη συνομιλία από αυτές.
  • Σε πιθανή επανεμφάνιση συνομιλίας, το ιστορικό αυτής δεν επανέρχεται στα tablet και στις pc συσκευές.
  • Αν λάβετε μήνυμα από μια κρυφή συνομιλία, τότε θα σας έρθει κανονικά ειδοποίηση με το περιεχόμενο του μηνύματος και τον αποστολέα να προστατεύονται.

Πώς γίνεται η διαδικασία:

1.Κρατήστε πατημένο το δάχτυλο σας επάνω στη συνομιλία που θέλετε να αποκρύψετε.

2.Στο μενού που θα εμφανιστεί, πατήστε την επιλογή «Απόκρυψη συνομιλίας».

3.Αν είναι η πρώτη φορά που κάνετε απόκρυψη μιας συνομιλίας, από το πλαίσιο που θα εμφανιστεί πατήστε την επιλογή «ΟΡΙΣΜΟΣ PIN».

4.Πληκτρολογήστε ένα 4ψήφιο PIN μέσω του οποίου θα βρίσκετε όλες τις κρυμμένες συνομιλίες σας.

5.Πληκτρολογήστε άλλη μια φορά το ίδιο 4ψήφιο PIN για επαλήθευση.

6.Ένα πλαίσιο με τίτλο «Επιτυχής ορισμός PIN» θα εμφανιστεί στην οθόνη  και η συνομιλία θα είναι πλέον κρυφή.

7.Για μελλοντικές αποκρύψεις η διαδικασία είναι πιο σύντομη, αφού πλέον έχετε ορίσει τον αριθμό PIN και θα καλείστε να τον τοποθετείτε μία μόνο φορά για κάθε απόκρυψη.

Τι είναι τα μηνύματα αυτοκαταστροφής ή εφήμερα μηνύματα

Η αποστολή ενός εφήμερου μηνύματος (ή μηνύματος με χρονόμετρο αυτοκαταστροφής) είναι απλή. Ο χρήστης διαλέγει τη φωτογραφία ή το video που επιθυμεί να στείλει και στη συνέχεια αρκεί να πατήσει στο εικονίδιο με το μολύβι για να του εμφανιστεί το χρονόμετρο κάτω αριστερά. Η χρονική διάρκεια που μπορεί να μείνει ορατό ένα Secret Message (έτσι τα ονομάζει η Viber) είναι από 1 έως 10 δευτερόλεπτα.

Διαγραφή μηνυμάτων ακόμα και μετά την αποστολή τους

Οι χρήστες του Viber έχουν τη δυνατότητα να διαγράψουν συνομιλίες ακόμα και μετά την αποστολή του μηνύματος και ανεξάρτητα από το αν το έχει διαβάσει ή όχι ο παραλήπτης. Η διαδικασία είναι απλή: Μπορούν να πατήσουν πάνω στο κουμπί διαγραφή και στη συνέχει να επιλέξουν αν θέλουν να διαγραφεί το μήνυμα μόνο από τον παραλήπτη, μόνο από το δικό τους ή και από τα δύο.

Πώς λειτουργεί η εφαρμογή;

Η εφαρμογή μπορεί να «κατέβει» απευθείας στο τηλέφωνό  ή τον υπολογιστή σας. Οι χρήστες πρέπει απλά να εισάγουν τον αριθμό τηλεφώνου τους καθώς αυτό χρησιμοποιεί το Viber ως ταυτότητα. Για να ενεργοποιηθεί ο λογαριασμός, το Viber στέλνει ένα PIN μέσω SMS. Εν συνεχεία, μόλις ενεργοποιηθεί  η εφαρμογή συνδέεται στη λίστα επαφών  για να βρει και να συνδεθεί με φίλους.

Τα κύρια χαρακτηριστικά του Viber είναι:

  • Δωρεάν μηνύματα
  • Δωρεάν μηνύματα εικόνων και βίντεο
  • Δωρεάν κλήσεις προς άλλους χρήστες Viber

Δωρεάν ομαδικές  συνομιλίες (έως 200 συμμετέχοντες) – Αυτό είναι ένα πολύ δημοφιλές στοιχείο της εφαρμογής. Οι ομαδικές συνομιλίες είναι ένας πολύ καλός τρόπος για διατήρηση επαφής και αλληλεπίδρασης αλλά ελλοχεύουν και διάφοροι κίνδυνοι όπως διαμοιρασμός ακατάλληλου περιεχομένου, ψηφιακός εκφοβισμός κ.α. Οι ομάδες διαγράφονται μόνο όταν εγκαταλειφθούν από όλα τα μέλη ενώ οι διαχειριστές ή οι συμμετέχοντες στην ομάδα δεν μπορούν να καταργήσουν της συμμετοχή ενός άλλου μέλους.

Δημόσιες συνομιλίες – Αυτή η λειτουργία επιτρέπει στους χρήστες του Viber να ακολουθούν τις αγαπημένες τους προσωπικότητες ή να συμμετέχουν σε συζητήσεις για τα αγαπημένα τους θέματα. Όταν ένας χρήστης ακολουθεί δημόσια συζήτηση δεν μπορεί να συμμετέχει σε αυτήν εκτός αν προστεθεί στην ομάδα από το διαχειριστή. Ορατά επίσης είναι μόνο τα προφίλ όσων είναι μέλος στην ομάδα και όχι όσων παρακολουθούν τη δημόσια συνομιλία.

Αυτοκόλλητα – Ένα άλλο πολύ δημοφιλές στοιχείο  του Viber είναι τα αυτοκόλλητα που μπορούν να προστεθούν στα μηνύματα. Πολλά από αυτά είναι δωρεάν, κάποια άλλο όμως μπορούν να αγοραστούν.

Viber Games – Οι χρήστες μπορούν να επιλέξουν από μια σειρά παιχνιδιών για να κατεβάσουν στον υπολογιστή, το tablet ή το τηλέφωνο τους. Τα παιχνίδια μπορούν να παιχτούν από μόνα τους ή να παιχτούν μέσω του Viber δίνοντας τη δυνατότητα στο χρήστη να συνδεθεί και να παίξει με φίλους.

Αποκλεισμός άλλου χρήστη στο Viber:

Όταν λαμβάνετε ένα μήνυμα από μια άγνωστη επαφή στην οθόνη συνομιλίας θα εμφανιστεί ένα μήνυμα με δύο επιλογές. Μπορείτε είτε να προσθέσετε την άγνωστη επαφή στη λίστα επαφών σας είτε να την αποκλείσετε.

Αποκλεισμός χρήστη από μια ομάδα.

Μπορείτε να αποκλείσετε χρήστες που συμμετέχουν στην ίδια ομάδα όπως εσείς μέσω της οθόνης πληροφοριών ομάδας.

 Εισαγάγετε την ομάδα> Σύρετε την οθόνη προς τα αριστερά> Επιλέξτε την επαφή> Επιλέξτε το μενού της συσκευής> Επιλέξτε “Αποκλεισμός”.

 Σημείωση: Η δεσμευμένη επαφή θα εξακολουθήσει να βλέπει τη δραστηριότητά σας εντός της ομάδας και θα μπορείτε να δείτε τις δικές σας. Το μπλοκ θα ισχύει μόνο για επικοινωνίες one-on-one.

Αποκλεισμός μιας επαφής που βρίσκεται ήδη στη λίστα επαφών σας.

 Μπορείτε να την αποκλείσετε από την οθόνη πληροφοριών συνομιλίας μετακινώντας την αριστερή οθόνη> Επιλογή μενού συσκευής> Επιλογή “Αποκλεισμός”.

Απλώς πληκτρολογήστε τον αριθμό τους μη αυτόματα μέσω της λίστας μπλοκ εισάγοντας Ρυθμίσεις> Απόρρητο> Λίστα αποκλεισμού> Αριθμός μπλοκ. Θυμηθείτε να εισαγάγετε τον αριθμό με την ακόλουθη μορφή: + Κωδικός χώρας και εν συνεχεία αριθμός

Κοινή χρήση τοποθεσίας

Το Viber επιτρέπει στους χρήστες να μοιράζονται την τοποθεσία τους με τις επαφές τους, ωστόσο αυτή η λειτουργία είναι απενεργοποιημένη από προεπιλογή.

Πόση ακτινοβολία εκπέμπει το κινητό σας;

Aν και η επίδραση της ακτινοβολίας των κινητών τηλεφώνων μελετάται εδώ και καιρό, τα πορίσματα που βγαίνουν μάλλον μας μπερδεύουν. Πολλοί υποστηρίζουν ότι πρέπει να συνεχιστούν οι έρευνες, καθώς η χρήση της ασύρματης τεχνολογίας άρχισε πρόσφατα να εξαπλώνεται, ενώ άλλοι ότι έχει περάσει αρκετός χρόνος και ότι, αν η ακτινοβολία ήταν βλαβερή, οι επιπτώσεις θα είχαν φανεί. Για κάθε ενδεχόμενο, πάντως, πριν αναφωνήσετε «Πάρε με στο κινητό», αξίζει να πληροφορηθείτε ποια από τα κινητά της αγοράς έχουν τη χαμηλότερη ακτινοβολία.

Τι είναι ο δείκτης SAR;

Είναι ο δείκτης που χρησιμοποιείται για να μετρήσουμε την επιβάρυνση
με ραδιοκύματα που δέχεται το ανθρώπινο σώμα ή τμήματά του κατά τη χρήση του κινητού τηλεφώνου. Μετράται σε μονάδες W/kg (Watt ανά κιλό) και η μέγιστη τιμή SAR του κινητού σας αναγράφεται στον οδηγό χρήσης του.

Η τιμή SAR (Specific Absorption Rate = ρυθμός ειδικής απορρόφησης) είναι χαρακτηριστική για κάθε συσκευή κινητού και δείχνει το βαθμό απορρόφησης της ακτινοβολίας από τον οργανισμό. Υπάρχουν μάλιστα δύο τιμές μία για το κεφάλι και μία για το σώμα. Στο κεφάλι φυσικά είναι πάντα μεγαλύτερη η δόση λόγω της πλήρους λειτουργίας όταν κάνουμε συνδιάλεξη και λόγω της απόστασης που είναι ελάχιστη.

Οι μέγιστες επιτρεπόμενες τιμές όπως έχουν θεσπιστεί σε Ευρώπη και Ηνωμένες Πολιτείες είναι 2.0 W/Kg σε 10g ιστού και 1.6 W/Kg σε 1g ιστού αντίστοιχα.

Άρα δεν είναι άμεσα συγκρίσιμες οι τιμές.

Είναι καλό λοιπόν να ψάχνετε κινητά με όσο το δυνατόν πιο χαμηλό δείκτη SAR.

Μία καλή σελίδα αναζήτησης της τιμής ακτινοβολίας ενός κινητού είναι το http://www.gsmarena.com/ όπου κάνοντας αναζήτηση με το όνομα του μοντέλου μπορούμε να βρούμε τον δείκτη SAR του κινητού.

Σε αυτό το γράφημα μπορούμε να δούμε τις τιμές ταξινομημένες από τα αριστερά (οι χαμηλές) και από τα δεξιά οι υψηλές έως υπερβολικά υψηλές τιμές.

Ερωτήσεις στους ειδικούς

Ποια όρια ακτινοβολίας θεωρούνται ασφαλή; 

Δεν υπάρχουν όρια ασφαλείας σε οποιαδήποτε ακτινοβολία, αλλά μόνο όρια αποδεκτού κινδύνου, που πέραν αυτών η ακτινοβολία θεωρείται επικίνδυνη. Έτσι, η Διεθνής Επιτροπή για την Προστασία από τις Μη Ιονίζουσες Ακτινοβολίες (ICNIRP) έχει προτείνει τα 2 W/kg για τοπική σύντομη έκθεση και μόλις τα 0,08 W/kg για συνεχή έκθεση στα ηλεκτρομαγνητικά πεδία. Τα όρια της ελληνικής νομοθεσίας είναι κατά 20-40% αυστηρότερα, ενώ τα όρια στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, αν και παρόμοια, δεν είναι ίδια, αφού υπάρχουν μικροδιαφορές στην τεχνολογία και στα πρότυπα των επικοινωνιών.

Υπάρχουν παράγοντες που επηρεάζουν το δείκτη SAR; 

Εκτός από τις προδιαγραφές του κινητού, στην πράξη η τιμή του SAR εξαρτάται από το σωματότυπό μας, τον τρόπο που κρατάμε το κινητό (αν π.χ. εφάπτεται στο κεφάλι ή στο σώμα μας), τα εμπόδια που επηρεάζουν τη σύνδεση του κινητού με τις κεραίες κινητής τηλεφωνίας (π.χ. όταν μιλάμε μέσα από κλειστούς χώρους ή στο αυτοκίνητο), αλλά και τη διάρκεια της συνομιλίας.

Τα αυτοκόλλητα και οι θήκες που υπάρχουν στην αγορά προστατεύουν;

Αν και οι κατασκευαστές ισχυρίζονται ότι τα αυτοκόλλητα αυτά περιορίζουν την επίδραση της ακτινοβολίας στον εγκέφαλο, σύμφωνα με τους ειδικούς δεν υπάρχουν αποδείξεις που να το επιβεβαιώνουν. Προτείνεται, όμως, η χρήση ορισμένων θηκών προστασίας που εμποδίζουν την ακτινοβολία προς το σώμα, με την προϋπόθεση ότι μιλάτε με ενσύρματο bluetooth ή έστω με handsfree. Οι θήκες αυτές είναι μια καλή λύση για όσους μιλούν κατά την οδήγηση ή βρίσκονται π.χ. σε πούλμαν, αφού στερεώνονται με βεντούζα στο παράθυρο και η ακτινοβολία εκπέμπεται προς τα έξω, καθώς η εσωτερική επένδυση την αντανακλά.

Στο σπίτι να χρησιμοποιώ καλύτερα το ασύρματο τηλέφωνο; 

Έρευνες έδειξαν ότι τα παλαιότερα ασύρματα τηλέφωνα δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται, επειδή παράγουν ισχυρά ηλεκτρομαγνητικά πεδία. Επίσης, τα σύγχρονα ασύρματα τηλέφωνα και η βάση τους εκπέμπουν διαρκώς ακτινοβολία σε συχνότητες παρόμοιες με αυτές των κινητών, είτε επικοινωνείτε είτε όχι. Μελέτες του Τμήματος Βιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών σε πειραματόζωα έδειξαν ότι η χρήση και αυτών των συσκευών προκαλεί διαταραχές στη λειτουργία των κυττάρων και ιδιαίτερα των εγκεφαλικών.

Kαι με τα sms τι γίνεται;

Πολλοί πιστεύουν ότι η αποστολή μηνυμάτων είναι ακίνδυνη, επειδή η επικοινωνία με αυτό τον τρόπο είναι σύντομη. Το κινητό, όμως, εκπέμπει ακτινοβολία όταν στέλνετε μηνύματα, αλλά και όταν λαμβάνετε, ανάλογη και με την έκτασή τους. Όταν, λοιπόν, στέλνετε μηνύματα, κρατάτε το κινητό μακριά από το σώμα σας.

Στοιχειώδη μέτρα ασφαλείας

κρατάτε αποστάσεις! Μέχρι να κυκλοφορήσουν ηλεκτρομαγνητικές ασπίδες, προσπαθήστε να χρησιμοποιείτε το κινητό σας τηλέφωνο όσο το δυνατόν λιγότερο. Όταν πάλι μιλάτε ή στέλνετε μηνύματα, φροντίστε να το κρατάτε μακριά από το σώμα σας και προτιμάτε να μιλάτε από ανοιχτή ακρόαση.

Βγείτε έξω! Σε κλειστούς χώρους (π.χ. σπίτι, αυτοκίνητο) ή όταν υπάρχουν εμπόδια (πολυκατοικίες, βουνά), το κινητό τηλέφωνο αυξάνει την ένταση της ακτινοβολίας, για να διασφαλίσει την επικοινωνία του με το σταθμό βάσης. Αυτό σημαίνει ότι αυξάνεται η επικινδυνότητά του, ιδιαίτερα αν μιλάτε με το κινητό κολλημένο στο αυτί σας.

Πάρτε ενσύρματο bluetooth Kαλύτερη επιλογή είναι το ενσύρματο bluetooth με το ακουστικό και το μανταλάκι στο πέτο. Δεύτερη επιλογή είναι το handsfree, καθώς πειράματα στο εργαστήριο του καθηγητή Λουκά Χ. Μαργαρίτη έχουν δείξει ότι το απλό bluetooth, που τοποθετείται απευθείας στο αυτί, επιβαρύνει διαρκώς τον εγκέφαλο με ασθενή ηλεκτρομαγνητικά πεδία.

Δώστε τέλος στις βραδινές κλήσεις Η χρήση κινητού τηλεφώνου μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους και σύγχυση και να διαταράξει τον ύπνο. Έρευνα έδειξε ότι όσοι χρησιμοποιούν το κινητό τηλέφωνο πριν κοιμηθούν, μπορεί να αργήσουν να φτάσουν στα βαθύτερα στάδια του ύπνου και να παραμείνουν σε αυτά για μικρότερο χρονικό διάστημα. Έτσι, την επόμενη ημέρα μπορεί να είναι νευρικοί, κουρασμένοι και επιθετικοί.

Προσέξτε τα παιδιά σας Τα παιδιά είναι ευάλωτα στην ακτινοβολία, αφού ο εγκέφαλος και ο οργανισμός τους βρίσκονται στην ανάπτυξη. Επιπλέον, το πάχος του κρανιακού τους οστού είναι μικρότερο από των ενηλίκων και επομένως η ακτινοβολία το διαπερνά ευκολότερα. Μάλιστα, πολλοί ερευνητές συσχετίζουν την ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία με διάφορα νοσήματα, ακόμα και με καρκίνο. Συνιστάται, λοιπόν, τα παιδιά κάτω των 15 ετών να χρησιμοποιούν το κινητό ή το ασύρματο τηλέφωνο μόνο σε επείγουσες περιπτώσεις, καθώς δεν είναι γνωστές οι μακροχρόνιες επιπτώσεις της χρήσης τους.

Τελικά, κινδυνεύουμε ή όχι;

Αποτελέσματα μελετών φαίνεται να υποστηρίζουν ότι η ένταση της ακτινοβολίας της κινητής τηλεφωνίας μπορεί να προκαλέσει πονοκέφαλο, κόπωση, νευρικότητα, προσωρινή απώλεια μνήμης, διαταραχή της συγκέντρωσης, στειρότητα στους άνδρες που έχουν το κινητό στην τσέπη του παντελονιού, εξασθένηση του ανοσοποιητικού συστήματος, ακόμη και όγκο του ακουστικού νεύρου. Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει ότι όσοι χρησιμοποιείτε κινητό τηλέφωνο θα παρουσιάσετε τέτοια προβλήματα. Αν και οι επιδράσεις αυτές μπορεί να μην έχουν ακόμα αποδειχθεί πλήρως σε μεγάλους πληθυσμούς, ωστόσο καλό είναι να παίρνετε τα μέτρα σας.

Ευχαριστούμε για τη συνεργασία τον κ. Λουκά Χ. Μαργαρίτη, καθηγητή Κυτταρικής Βιολογίας και Ραδιοβιολογίας στο Τμήμα Βιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, τον κ. Στέφανο Τσιτομενέα, αντιπρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών και καθηγητή Τηλεπικοινωνιών στο ΤΕΙ Πειραιά, και την κ. Αδαμαντία Φ. Φραγκοπούλου, ερευνήτρια Βιοφυσικής Ακτινοβολιών.

http://www.vita.gr/ygeia/article/9015/ta-10-kinhta-me-th-xamhloterh-aktinobolia/

Το Facebook συγχωνεύει τα chat των Instagram και Messenger

Η μετάβαση αναμένεται να γίνει σταδιακά

 

Έτοιμο να προχωρήσει σε αλλαγές όσον αφορά τις εφαρμογές που έχει για μηνύματα είναι το Facebook.

Στις ΗΠΑ έχει εμφανιστεί μία ανακοίνωση στην εφαρμογή του Instagram που προμηνύει κάτι καινούργιο.

Πρόκειται λοιπόν για τη συγχώνευση του Messenger στο Instagram, όπου οι χρήστες θα βρουν νέα χαρακτηριστικά, όπως χρωματισμό των chats, περισσότερα emojis, swipe-to-reply και συζητήσεις με φίλους που χρησιμοποιούν Facebook. Αν επιλέξετε το πλήκτρο αναβάθμιση, το εικονίδιο των DM στο πάνω δεξιά μέρος της εφαρμογής του Instagram θα αντικατασταθεί με το εικονίδιο του Messenger.

Η μετάβαση μάλλον θα είναι σταδιακή, ωστόσο αυτός είναι ο στόχος του Facebook, η ανταλλαγή μηνυμάτων μεταξύ Messenger, Instagram και WhatsApp. Για αυτό το σκοπό το Facebook αλλάζει την υποδομή του εδώ και καιρό, ώστε να υποστηρίζει τη σύνδεση χρηστών που χρησιμοποιούν διαφορετικές Facebook εφαρμογές, ενώ το όλο σύστημα θα είναι κρυπτογραφημένο.

 

Top