Μετάβαση στο περιεχόμενο

Το Blog μας

Κυλήστε προς τα κάτω στο περιεχόμενο.
  • Τεχνικός Υπολογιστών – Αθήνα – 6975964828
  • Το Blog μας
  • Επικοινωνία
  • Πολιτική Συμμόρφωσης – GDPR
  • Υπηρεσίες Hardware
    • Συντήρηση και Επισκευή ηλεκτρονικών υπολογιστών (Η/Υ)
    • Αναβάθμιση Ηλεκτρονικού Υπολογιστή (Η/Υ)
    • Format και εγκατάσταση Windows
    • Εγκατάσταση Internet, ADSL – VDSL Modem / Router
    • Δημιουργία – Εγκατάσταση Δικτύου Υπολογιστών (Η/Υ)
    • Εγκατάσταση δίσκου SSD και SSD NVMe
  • Υπηρεσίες Software
    • Αφαίρεση ιων – Εγκατάσταση Antivirus
    • Ασφαλής αποθήκευση αρχείων (Backup) – Cloud Backup – Computing
    • Μαθήματα υπολογιστών – Χρήση Internet – Εκμάθηση Βασικών Λειτουργιών
    • Σχεδίαση και Κατασκευή Blog
  • Περιφερειακά
    • Εγκατάσταση περιφερειακών συσκευών – Επίδειξη νέου υπολογιστή
    • Εγκατάσταση αποκωδικοποιητή ψηφιακής τηλεόρασης MPEG4 DVB-T DVB-T2 (DIGEA – ΕΡΤ)
    • Εγκατάσταση Powerline – Εγκατάσταση WiFi Repeater
    • Εγκατάσταση, Ρύθμιση, Σύνδεση Smart TV
    • Εγκατάσταση επίγειου Cosmote TV
  • Ιατρικά
    • Ηλεκτρονική Συνταγογράφηση – Ψηφιακή Υπογραφή – Στικάκι – USB Token – ΗΔΙΚΑ
    • Μαθήματα Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης ΕΟΠΥΥ
    • Μαθήματα – Πρόγραμμα Ηλεκτρονικής Υποβολής e-ΔΑΠΥ
    • e-ΔΑΠΥ – Καταχώρηση Ιατρικών Επισκέψεων και Ιατρικών Πράξεων
  • Contemporary Methods of Digitization
  • Σύγχρονες Μέθοδοι Ψηφιοποίησης

Το Blog μας

Δημοσιεύτηκε στισ 19 Νοεμβρίου 202025 Μαρτίου 2024

Εγκύκλιος για την κατάργηση της τηλεομοιοτυπίας (FAX) στο Δημόσιο από 01-01-2021

Kαταργείται το φαξ στο Δημόσιο -Οδηγίες στις υπηρεσίες (εγκύκλιος)

Οδηγίες σχετικά με την κατάργηση του φαξ στο Δημόσιο, απέστειλε με σχετική εγκύκλιο το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Όπως αναφέρεται στη σχετική εγκύκλιο, με τη θέσπιση του άρθρου 99 του Νόμου 4727/2020 σηματοδοτείται η μετάβαση του Δημοσίου στην ψηφιακή εποχή, με την κατάργηση της διακίνησης, μέσω τηλεομοιοτυπίας (fax), εγγράφων, διοικητικών και μη, μεταξύ των φυσικών ή νομικών προσώπων ή νομικών οντοτήτων και των υπηρεσιών του Δημοσίου, από την 1η Ιανουαρίου 2021.

Υπόχρεοι φορείς για την εφαρμογή της ρύθμισης αυτής είναι οι φορείς του στενού δημόσιου τομέα και συγκεκριμένα το Δημόσιο, οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού καθώς και τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου.

Σκοπός της εν λόγω ρύθμισης είναι η κατάργηση απαρχαιωμένων πλέον τρόπων επικοινωνίας στον δημόσιο τομέα, ώστε ο τελευταίος να καταφέρει να εισέλθει στην νέα, ψηφιακή πραγματικότητα. Η μετάδοση κειμένων σχεδίων ή φωτογραφιών θα βασίζεται πλέον καθολικά σε τεχνολογία στηριζόμενη στο διαδίκτυο και όχι σε δίκτυο τηλεφωνίας.

Τα μέτρα που καλούνται να λάβουν οι υπηρεσίες:

• Ενέργειες έκαστου φορέα για την προμήθεια ηλεκτρονικού σαρωτή εγγράφων (scanner), εφόσον ο φορέας δεν διαθέτει ήδη, για τη δυνατότητα ψηφιοποίησης έγχαρτων εγγράφων που τηρούνται στο αρχείο τους και την εν συνεχεία διακίνησής τους με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Ειδικά για τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), με μέριμνα των Προϊσταμένων τους τα στοιχεία επικοινωνίας κάθε ΚΕΠ θα πρέπει να είναι αναρτημένα σε εμφανές σημείο στην ιστοσελίδα του Δήμου, ενώ υπενθυμίζεται και η αριθ. πρωτ. οικ. 8891/8-4-2020 εγκύκλιος της Διεύθυνσης Υπηρεσιών Μιας Στάσης του Υπουργείου μας προς όλα τα Γραφεία Δημάρχων, αναφορικά με την προμήθεια και εγκατάσταση scanner, όπου δεν έχουν πραγματοποιηθεί ήδη οι σχετικές ενέργειες.

• Ενέργειες έκαστου φορέα για τη διάθεση υπηρεσιακού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) στα στελέχη των οργανικών του μονάδων, ώστε να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη διακίνηση και ορθή διαχείριση της εισερχομένης και εξερχομένης αλληλογραφίας.

• Διάθεση σε εμφανές σημείο στο δικτυακό τόπο έκαστου δημόσιου φορέα των διευθύνσεων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) κάθε οργανικής μονάδας του φορέα αυτού. Συναφώς, επισημαίνεται ότι υφίσταται ρητή υποχρέωση κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 81 του ν. 4727/2020 οι φορείς να αναρτούν στον δικτυακό τόπο τους τη διάρθρωση των οικείων υπηρεσιών και μονάδων, την περιγραφή των αρμοδιοτήτων και των οργανικών θέσεων, καθώς και τα ονόματα, τις ιδιότητες και τα πρόσφορα στοιχεία επικοινωνίας των υπηρετούντων με οποιαδήποτε μορφή ή σχέση εργασίας και απασχόλησης. Ιδιαιτέρως, να αναρτάται ευκρινώς – στην αρχική σελίδα του δικτυακού τόπου του φορέα- το e-mail του Κεντρικού Πρωτοκόλλου καθώς και το τηλεφωνικό κέντρο αυτού.

• Διαμόρφωση ειδικού χώρου στον δικτυακό τόπο έκαστου φορέα για τη διατύπωση ερωτημάτων από κάθε ενδιαφερόμενο ή ειδικού χώρου με τις απαντήσεις του φορέα επί των συνηθέστερων ερωτημάτων των ενδιαφερομένων.

Τέλος, και πολύ σημαντικό είναι να ληφθούν τα αναγκαία μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος, προχωρώντας έκαστος φορέας στις αναγκαίες και επιβεβλημένες ενέργειες ανακύκλωσης των τηλεομοιοτυπικών συσκευών (fax), με τις οδηγίες που θα σας αποσταλούν κατόπιν συνεργασίας μας με τη Διεύθυνση Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων και τον Ελληνικό Οργανισμό Ανακύκλωσης.

Επισημαίνεται ότι η κατάργηση της διακίνησης εγγράφων μέσω τηλεομοιοτυπίας (fax), δεν αφορά μόνο στις συναλλαγές κράτους – πολιτών, αλλά και στην μεταξύ των δημοσίων υπηρεσιών επικοινωνία.

Δημοσιεύτηκε στισ 17 Νοεμβρίου 202023 Μαρτίου 2024

Facebook Datings – Τη νέα υπηρεσία για… ραντεβού σε 32 ευρωπαϊκές χώρες θέτει σε λειτουργία το Facebook. Ανάμεσα στους… τυχερούς και η Ελλάδα.

 


Τη νέα υπηρεσία για… ραντεβού σε 32 ευρωπαϊκές χώρες θέτει σε λειτουργία το Facebook. Ανάμεσα στους… τυχερούς και η Ελλάδα. 

 

Η υπηρεσία Facebook Dating, που ήδη είναι διαθέσιμη σε 20 χώρες του
κόσμου, επρόκειτο να ενεργοποιηθεί στην Ευρώπη τον Φεβρουάριο, αλλά λόγω της πανδημίας καθυστέρησε.

 

Η νέα υπηρεσία, η οποία ξεκίνησε στις ΗΠΑ πέρυσι τον Σεπτέμβριο,
επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργήσουν ένα ειδικό προφίλ για εύρεση συντρόφου, το οποίο ανά πάσα στιγμή μπορούν να διαγράψουν, εάν θελήσουν, χωρίς να επηρεαστεί ο λογαριασμός τους στο Facebook.

 

Το μικρό όνομα και η ηλικία του χρήστη θα μπαίνει στο Facebook Dating
αυτομάτως από τον λογαριασμό του στο Facebook και δεν θα μπορεί να
τροποποιηθεί, ενώ το επίθετό του θα παραμένει κρυφό. Πέρα από αυτό, ο χρήστης θα επιλέγει ποιες άλλες πληροφορίες από την προσωπική ζωή του θα εμφανίζονται.

 

Όπως δήλωσε η υπεύθυνη της νέας υπηρεσίας, Κέιτ Όρσεθ, σε ανάρτησή της, «ξεκινάμε το Facebook Dating στην Ευρώπη για να βοηθήσουμε περισσότερους ανθρώπους να βρουν ουσιαστικές σχέσεις μέσα από πράγματα που έχουν κοινά, όπως ενδιαφέροντα, γεγονότα και ομάδες».

 

Από τότε που λειτουργεί η υπηρεσία σε 20 μη ευρωπαϊκές χώρες, σύμφωνα με την Όρσεθ, έχουν γίνει περισσότερα από 1,5 δισεκατομμύριο «ταιριάσματα». Το Facebook Dating περιλαμβάνει το Secret Crush, που επιτρέπει στον χρήστη να επιλέξει έως εννέα φίλους ή ακολούθους από το Facebook και το Instagram, με τους οποίους ενδιαφέρεται για πιθανή σχέση. Αν και κάποιος άλλος χρήστης έχει κάνει το αντίστροφο, τότε πρόκειται για «ταίριασμα».

 

Για κάτι περισσότερο, υπάρχει η δυνατότητα εικονικού ραντεβού
(virtual date) μέσω βιντεοσυνομιλίας. Ο ενδιαφερόμενος στέλνει
ηλεκτρονική πρόσκληση σε κάποιον/α και, αν πάρει θετική απάντηση, οι δύο τους μπορούν να τα πουν στην οθόνη. Η συνέχεια μπορεί να είναι εκτός οθόνης.

Δημοσιεύτηκε στισ 16 Νοεμβρίου 202023 Μαρτίου 2024

Πώς να κάνετε με ασφάλεια τις τραπεζικές σας συναλλαγές στο ίντερνετ

 

Όλο και περισσότεροι καταναλωτές θα κάνουν εκτεταμένη χρήση των τραπεζικών ηλεκτρονικών συναλλαγών την περίοδο του lockdown και ως εκ τούτου η έκθεση σε κινδύνους θα είναι πολύ μεγαλύτερη.

Ο «Συνήγορος του Καταναλωτή» καλεί τις τράπεζες «να προχωρήσουν, στη συγκυρία αυτή, σε μειώσεις των χρεώσεων – προμηθειών των διατραπεζικών συναλλαγών και των υπηρεσιών ηλεκτρονικής τραπεζικής διευκολύνοντας τις συναλλαγές και συμβάλλοντας έτσι με ουσιαστικό τρόπο στην κοινή προσπάθεια».

Με σημερινή ανακοίνωσή της καλεί και τους καταναλωτές να είναι προσεκτικοί και να εφαρμόζουν κάθε δυνατό μέτρο, ώστε οι εξ αποστάσεως τραπεζικές συναλλαγές τους να είναι ασφαλείς.

«Αυτή την κρίσιμη περίοδο όλοι, καταναλωτές αλλά και προμηθευτές, υφίστανται τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας και υποχρεώνονται σε θυσίες» όπως σημειώνεται.

Οι συστάσεις

Με αφορμή τον ήδη αυξημένο αριθμό καταγγελιών που έχει δεχθεί τους τελευταίους μήνες ο Συνήγορος του Καταναλωτή, με αντικείμενο μη εγκεκριμένες/παράνομες συναλλαγές από τραπεζικούς λογαριασμούς, καλεί τους καταναλωτές να επιδεικνύουν ιδιαίτερη προσοχή για την ασφαλή χρήση των υπηρεσιών ηλεκτρονικής τραπεζικής.

  • Να φυλάσσουν τους αυστηρώς προσωπικούς μυστικούς κωδικούς πρόσβασης στις υπηρεσίες e-banking (Username, Password) με ιδιαίτερη επιμέλεια και να μην τους αποκαλύπτουν σε τρίτα πρόσωπα. Να χρησιμοποιούν σύνθετους κωδικούς ασφαλείας και να τους αλλάζουν σε τακτά χρονικά διαστήματα.
  • Να φυλάσσουν με αντίστοιχη επιμέλεια όλα τα στοιχεία της χρεωστικής ή πιστωτικής τους κάρτας: αριθμό, όνομα κατόχου, ημ/νία λήξης και ιδίως τον τριψήφιο κωδικό επαλήθευσης CVV2 και να τα αποκαλύπτουν μόνον στο πλαίσιο βεβαιωμένα ασφαλών συναλλαγών.
  • Να μην εισάγουν κωδικούς e-banking, καρτών, ούτε στοιχεία ταυτοποίησης, σε ιστοσελίδες στις οποίες μπορεί να τους παραπέμψει μέσω σύνδεσης (link) οποιαδήποτε αμφιβόλου προελεύσεως εισερχόμενη ηλεκτρονική επιστολή (e-mail).
  • Όταν δέχονται τηλεφωνικές κλήσεις από υποτιθέμενους εκπροσώπους τραπεζών ή άλλων φορέων, υπηρεσιών κλπ που τους ζητούν να αποκαλύψουν προσωπικούς μυστικούς κωδικούς πρόσβασης, να μην ανταποκρίνονται και  να τερματίζουν την επικοινωνία.
  • Οι τράπεζες, με τις οποίες συνεργάζονται, δεν θα ζητήσουν ποτέ και με κανέναν τρόπο (email ή τηλεφωνικά) τους προσωπικούς κωδικούς των καταναλωτών.
  • Όταν λαμβάνουν μηνύματα άγνωστης ή αμφίβολης προέλευσης στον υπολογιστή ή στο κινητό τους τηλέφωνο, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail), εφαρμογής (app), μέσου κοινωνικής δικτύωσης ή και από άγνωστο τηλεφωνικό αριθμό (sms), θα πρέπει να τα αγνοούν και να τα διαγράφουν.
  • Να ελέγχουν σχολαστικά τις διευθύνσεις των ηλεκτρονικών επιστολών (e-mail) που δέχονται και κυρίως ότι το εμφανιζόμενο όνομα του αποστολέα αντιστοιχεί στη δική του ηλεκτρονική διεύθυνση (e-mail address). Συνήθης πρακτική υποκλοπής στοιχείων είναι το εισερχόμενο e-mail ψευδεπίγραφα να φέρει όνομα πραγματικής επαφής του παραλήπτη, ενώ το e-mail του αποστολέα οφθαλμοφανώς δεν έχει καμία σχέση με αυτήν την επαφή.
  • Η διενέργεια συναλλαγών e-banking θα πρέπει να γίνεται από ηλεκτρονικούς υπολογιστές, οι οποίοι διαθέτουν ενεργοποιημένο και ενημερωμένο πρόγραμμα προστασίας από κακόβουλο λογισμικό. Συνίσταται η αποφυγή χρήσης υπολογιστών για τη διενέργεια τραπεζικών συναλλαγών σε δημόσιο ή κοινόχρηστο περιβάλλον.
  • Για την είσοδο σε ιστοσελίδες τραπεζών και πλατφόρμες e-banking, οι καταναλωτές να πληκτρολογούν απευθείας τη διεύθυνση της ιστοσελίδας και να βεβαιώνονται ότι έχει τεθεί σε εφαρμογή κρυπτογράφηση (ενδεικτικά: να υπάρχει πρόθεμα https, εικονίδιο κλειστού λουκέτου αριστερά από τη διεύθυνση του site ή στην κάτω δεξιά γωνία του παραθύρου -με πάτημα του κέρσορα στο λουκέτο μπορεί να ελεγχθεί  αν είναι ενεργή κατάσταση της κρυπτογράφησης).
  • Τονίζεται ότι οι καταναλωτές πρέπει μόλις υποπτευθούν  διαρροή των προσωπικών και μυστικών κωδικών τους, άμεσα να επικοινωνούν με την τράπεζά τους για οδηγίες και να προβαίνουν σε ενέργειες αμφισβήτησης των τυχόν μη εγκεκριμένων από τους ίδιους συναλλαγών. Επιπλέον, ανάλογα με την περίπτωση, να απευθύνονται στην Υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
Δημοσιεύτηκε στισ 10 Νοεμβρίου 202023 Μαρτίου 2024

Οδηγός… επιβίωσης στο lockdown – Προσοχή στις “παγίδες” του εγκλεισμού

 

 

Ο γνωστός ψυχίατρος, Δημήτρης Σούρας, δίνει συμβουλές για την περίοδο του lockdown. Πώς θα περάσει… αναίμακτα ο εγκλεισμός.

Με την χώρα να μπαίνει για δεύτερη φορά σε καθεστώς lockdown, λόγω του κορονοϊού, και την οικονομική ανασφάλεια -σε συνδυασμό με τις ψυχοπαθολογίες που δημιουργούν ο εγκλεισμός και ο φόβος- να στήνουν τις δικές τους… παγίδες, ο γνωστός ψυχίατρος, Δημήτρης Σούρας, δίνει μέσω του newsit.gr τις δικές του συμβουλές, προκειμένου το επόμενο διάστημα να περάσει χωρίς…να μας αγγίξει.

Όπως αναφέρει, η περίοδος του πρώτου lockdown ήταν δυστυχώς η αιτία, ώστε να αυξηθούν αισθητά οι αγχώδης διαταραχές και η κατάθλιψη, και μάλιστα όχι μόνο σε άτομα που παρουσίαζαν έτσι κι αλλιώς μια τέτοια εικόνα, αλλά και σε εκείνους που δεν γνώριζαν καν την ύπαρξη τους.

“Για να μην έχουμε, λοιπόν, τα ίδια το πρώτο lockdown, αυτό που
πρέπει να κάνουμε είναι να έχουμε μια τεράστια υπομονή. Είμαστε σε
πανδημία και πρέπει να το καταλάβουμε. Δεν πρέπει να μας ενδιαφέρει τι λέει ο καθένας και τι βγάζει από το κεφάλι του. Εγώ, σαν γιατρός, ξέρω ότι υπάρχει πανδημία, που σημαίνει πως πρέπει να κάνουμε ό,τι μας λένε οι ειδικοί, για να ρίξουμε τα κρούσματα και να ξανά μπορέσουμε να κυκλοφορήσουμε”.

Σύμφωνα με τον κ. Σούρα, “κλειδί” είναι ο ωφέλιμος δημιουργικός
χρόνος: “Ο κάθε ένας με την οικογένεια του θα πρέπει να κάνει ό,τι
μπορεί, ώστε οι μέρες να κυλούν πιο δημιουργικά μέσα στο σπίτι. Υπάρχουν χιλιάδες πράγματα που μια οικογένεια μπορεί να κάνει μαζί. Δεν χρειάζεται να αποξενωνόμαστε και ούτε να χανόμαστε στις σκέψεις.
Μπορούμε να επικοινωνούμε με άλλους ανθρώπους, να παρακολουθούμε προγράμματα που στόχο έχουν να μας ψυχαγωγούν, αλλά και να μας ενημερώνουν. Οι μαθητές και οι φοιτητές θα έχουν τα τηλεμαθήματα τους. Δεν είναι και τόσος φοβερός ο χρόνος που θα μας ζητηθεί, ώστε να μείνουμε στο σπίτι”.

Το κράτος οφείλει να δώσει λύση στην οικονομική ανασφάλεια: “Πιστεύω ότι ο κάθε ένας θα βρει τον τρόπο με μεγάλη υπομονή να ξεπεράσει αυτές τις δύσκολες στιγμές. Για μένα το σημαντικότερο πράγμα είναι η λέξη αλληλοβοήθεια, για τα προβλήματα που θα προκύψουν χρειάζεται ο άνθρωπος να βοηθήσει τον άνθρωπο με οποιονδήποτε τρόπο. Και επειδή αυτό δεν φτάνει, το κράτος οφείλει να φροντίσει το κομμάτι της οικονομικής ανασφάλειας που προκύπτει πάντα σε αυτές τις περιπτώσεις. Το κομμάτι που οδήγησε περισσότερο στην πρώτη φάση του εγκλεισμού στο άγχος και στην κατάθλιψη ήταν η οικονομική ανασφάλεια, οι δουλειές μας, και δυστυχώς το τώρα και το αύριο, που δεν ήταν κατοχυρωμένα”.

“Με ψυχή και λογική θα κερδίσουμε”

“Άλλη μια συμβουλή που θέλω να δώσω είναι πως δεν πρέπει να
παραδοθούμε στην αρρώστια. Να την αντιμετωπίσουμε με πολύ σθεναρότητα, γιατί δεν έχει ψυχή. Εμείς, όμως, έχουμε. Μια δύσκολη φάση είναι που θα περάσει, αρκεί να προσέχουμε πάρα πολύ. Σκεφτόμαστε, δεν φοβόμαστε. Κάποια στιγμή θα βρεθεί αυτό το διάσημο φάρμακο γι’ αυτόν το μεταλλαγμένο ιό, ο οποίος μας ταλαιπωρεί. Θεωρώ πως με ψυχή, η οποία περιλαμβάνει την λογική και το μυαλό θα κερδίσουμε”.

Δεν πρέπει να μας πνίξουν τα τετραγωνικά του σπιτιού μας

“Αν δεν υπάρχει συναισθηματική επαφή και αν οι οικογενειακές σχέσεις
δεν λειτουργούν σωστά και αν δεν υπάρχει κοινό σημείο αναφοράς στη ζωή που κάνουμε, τότε προκύπτουν θέματα, τα οποία μέσα μας, αν δεν τα ελέγξουμε γιγαντώνονται. Πρέπει να μιλάμε με τα παιδιά μας, να συζητάμε με τον σύντροφο μας, να επικοινωνούμε με φίλους, να έχουμε ένα πλάνο για την ημέρα, διαφορετικά ο κάθε ένας θα πάρει ένα μικρό κομμάτι χώρου, στο οποίο θα ζήσει μέσα σε αυτό, που είναι γεμάτο άγχος και κατάθλιψη. Ο Έλληνας δεν ζει μέσα σε 500 τ.μ., αλλά σε 70 και 80 τ.μ.. Κι αν δεν υπάρχει επαφή, τότε αυτά θα μας πνίξουν”.

Μακριά από συνωμοσιολόγους

“Οι συνωμοσιολόγοι είναι ό,τι χειρότερο υπάρχει. Είναι οι άνθρωποι
που δεν πρέπει να τους δίνεται κανένα βήμα. Το στυλάκι που θέλει να
έχουμε δημοκρατία και πως τα πάντα πρέπει να λέγονται, γι’ αυτούς δεν
ισχύει, διότι έκαναν το χειρότερο κακό. Έχουν βγει επιστήμονες και
μιλάνε για την χειρότερη πανδημία των αιώνων και παρόλα αυτά υπάρχουν κάποιοι που τους ακούω να λένε χιλιάδες βλακείες. Τους απαντώ, λοιπόν, ότι τελούν ένα επικίνδυνο έργο, το οποίο κάποια στιγμή θα τους γυρίσει boomerang”.

 

Πηγή: https://www.newsit.gr/ellada/odigos-epiviosis-sto-lockdown-prosoxi-stis-pagides-tou-egkleismou/3137498/

Δημοσιεύτηκε στισ 9 Νοεμβρίου 202023 Μαρτίου 2024

Lockdown: Μην σερφάρετε 9 π.μ. με 6 μ.μ. για να μην «κρασάρει» το διαδίκτυο

Το αρμόδιο υπουργείο εξέδωσε συστάσεις και οδηγίες στους πολίτες για την περίοδο του lockdown.

Σε ετοιμότητα «προκειμένου να αντιμετωπιστούν τυχόν ζητήματα σχετικά με τη διαθεσιμότητα και αξιοπιστία των κρίσιμης σημασίας υποδομών της χώρας» δηλώνουν πως βρίσκονται οι αρμόδιες υπηρεσίες, ενώ το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων υπενθυμίζουν και συνιστούν:

Να αποφεύγουμε τη χρήση διαδικτυακών εφαρμογών ψυχαγωγίας κατά τις ώρες αιχμής, δηλαδή από τις 9 πμ έως τις 6 μμ Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται η απαιτούμενη διαθεσιμότητα στα δίκτυα για την αποτελεσματική λειτουργία εφαρμογών τηλεκπαίδευσης και τηλεργασίας.

Να δίνουμε προτεραιότητα στη χρήση των σταθερών δικτύων για την πραγματοποίηση τηλεφωνικών κλήσεων και να αποφεύγουμε, εφόσον δεν είναι απαραίτητες για την επικοινωνία μας, τις βιντεοκλήσεις.

Να αποφεύγουμε την αποστολή αρχείων μεγάλου όγκου και χωρίς να έχει προηγηθεί διαδικασία συμπίεσής τους, εφόσον αυτό είναι εφικτό. Ομοίως, αποφεύγουμε την αποστολή μαζικών μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με μεγάλο όγκο συνημμένων αρχείων.

Να διατηρούμε ενημερωμένο το λογισμικό όλων των οικιακών συσκευών που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, με βάση τις οδηγίες και τις συστάσεις των κατασκευαστών.

Να δείχνουμε αυξημένη προσοχή σε μηνύματα που προέρχονται από άγνωστους αποστολείς και έχουν ως θέμα τους τον κορωνοϊό -και, γενικότερα, θέματα Υγείας και Πολιτικής Προστασίας- καθώς ενδέχεται να περιέχουν συνδέσμους που οδηγούν σε κακόβουλο λογισμικό.

Να υιοθετούμε υπεύθυνη συμπεριφορά και να εμπιστευόμαστε μόνο τις οδηγίες των επιστημόνων και του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας.

Αν έχουμε παιδιά, φροντίζουμε για τη δημιουργική τους απασχόληση και αποφεύγουμε την προσκόλλησή τους σε διαδικτυακές υπηρεσίες διασκέδασης

Στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνει πως «κανένας οργανισμός και φορέας, δημόσιος ή ιδιωτικός, στην Ελλάδα δεν πρόκειται να ζητήσει τηλεφωνικά, μέσω SMS, ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μέσω των συστημάτων κοινωνικής δικτύωσης, πληροφορίες όπως ο κωδικός που χρησιμοποιείτε για την πρόσβασή σας σε κάποια υπηρεσία. Κάθε τέτοια επικοινωνία θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως απόπειρα απάτης».

Πηγή: https://www.dikaiologitika.gr/eidhseis/koinonia/319512/lockdown-min-serfarete-9-p-m-me-6-m-m-gia-na-min-krasarei-to-diadiktyo

 

Δημοσιεύτηκε στισ 7 Νοεμβρίου 202023 Μαρτίου 2024

Τώρα: Μήνυμα από το 112 για περιορισμό της κυκλοφορίας – μετακίνηση μόνο για έκτακτες ανάγκες

Μήνυμα από το 112 για περιορισμό της κυκλοφορίας – μετακίνηση μόνο για έκτακτες ανάγκες

Δημοσιεύτηκε στισ 7 Νοεμβρίου 202021 Απριλίου 2024

Μετακίνηση με SMS και βεβαιώση – Οδηγίες προς τους Πολίτες

Οδηγίες προς τους Πολίτες

Σε ισχύ από Σάββατο 7/11 06:00

Δείτε απευθείας τους τρόπους έκδοσης:
Βεβαίωση εργαζόμενου | Αποστολή SMS | Συμπλήρωση Εντύπου | Χειρόγραφη Βεβαίωση | Mετακινήσεις μαθητών/τριών

– Οδηγίες προς τους πολίτες (PDF)
– Οδηγίες προς τους πολίτες (DOC)

Μετακινήσεις πολιτών για την εξυπηρέτηση αναγκών τους που δεν μπορούν να ικανοποιηθούν με άλλον τρόπο επιτρέπονται μόνο για τους ακόλουθους λόγους:

  • Μετάβαση από και προς την εργασία για τις εργάσιμες ώρες.
  • Μετάβαση σε φαρμακείο ή επίσκεψη στον γιατρό, εφόσον αυτό συνιστάται μετά από σχετική επικοινωνία.
  • Μετάβαση σε εν λειτουργία κατάστημα προμηθειών αγαθών πρώτης ανάγκης (σούπερ μάρκετ, μίνι μάρκετ), όπου δεν είναι δυνατή η αποστολή τους.
  • Μετάβαση στην τράπεζα, στο μέτρο που δεν είναι δυνατή η ηλεκτρονική συναλλαγή.
  • Κίνηση για παροχή βοήθειας σε ανθρώπους που βρίσκονται σε ανάγκη ή συνοδεία ανηλίκων μαθητών από/προς το σχολείο.
  • Μετάβαση σε τελετή κηδείας υπό τους όρους που προβλέπει ο νόμος ή μετάβαση διαζευγμένων γονέων ή γονέων που τελούν σε διάσταση που είναι αναγκαία για τη διασφάλιση της επικοινωνίας γονέων και τέκνων, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
  • Σωματική άσκηση σε εξωτερικό χώρο ή κίνηση με κατοικίδιο ζώο, ατομικά ή ανά δύο άτομα, τηρώντας στην τελευταία αυτή περίπτωση την αναγκαία απόσταση 1,5 μέτρου.

Για μετάβαση προς και από την εργασία (βεβαίωση τύπου Α) ή κατά τη διάρκεια της εργασίας, εφόσον είναι απαραίτητο, η βεβαίωση γίνεται μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος ΕΡΓΑΝΗ ή συμπληρώνοντας το έντυπο «Βεβαίωση Κυκλοφορίας Εργαζομένου» το οποίο υπογράφεται από τον εργοδότη ή σε περίπτωση νομικού προσώπου από τον νόμιμο εκπρόσωπό του ή σε περίπτωση ελεύθερου επαγγελματία ή αυτοαπασχολούμενου από τον ίδιο. Η βεβαίωση από το ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ έχει ισχύ 14 ημέρες ενώ το έντυπο «Βεβαίωση Κυκλοφορίας Εργαζομένου» έχει πάγια ισχύ.

Για όλες τις άλλες μετακινήσεις, η βεβαίωση κίνησης αφορά κάθε μεμονωμένη κίνηση και μόνο αυτή (τύπου Β), υπογράφεται από τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο με προσωπική του ευθύνη και περιέχει το ονοματεπώνυμο, την ημερομηνία γέννησης, την διεύθυνση κατοικίας και την ώρα μετακίνησης του πολίτη, καθώς και τον συγκεκριμένο λόγο της μετακίνησης

Σε κάθε μετακίνηση πρέπει οι πολίτες να έχουν μαζί τους την αστυνομική τους ταυτότητα ή διαβατήριο καθώς και συμπληρωμένο έντυπο βεβαίωσης κίνησης (εκτυπωμένο ή χειρόγραφο) ή το SMS επιβεβαίωσης, για να το επιδείξουν σε περίπτωση ελέγχου.

Πώς εκδίδεται το έντυπο βεβαίωσης κίνησης;

Πάγια βεβαίωση κίνησης (Τύπου Α)

Για πάγια βεβαίωση κίνησης (Τύπου Α) προς και από την εργασία απαιτείται συμπληρωμένο το κάτωθι έντυπο:

  • Βεβαίωση Κυκλοφορίας Εργαζόμενου (PDF)
  • Βεβαίωση Κυκλοφορίας Εργαζόμενου (DOCX)

Βεβαίωση Άδειας Κυκλοφορίας Εργαζόμενου

Για βεβαίωση κίνησης η οποία ισχύει από την ημερομηνία έκδοσης και για 14 ημέρες προς και από την εργασία για εργαζόμενους απαιτείται να συμπληρωθεί η σχετική βεβαίωση μέσω του ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ.

Πρόσβαση

  • https://eservices.yeka.gr/
  • Είσοδος για Κοινές επιχειρήσεις – Εργοδότες απογεγραμμένοι στον ΕΦΚΑ με στοιχεία ΟΠΣ ΕΦΚΑ

Διαδικασία

  • Πρόσβαση και είσοδος στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ.
  • Επιλογή: ΕΙΔΙΚΑ ΕΝΤΥΠΑ -> Βεβαιώσεις Κυκλοφορίας -> Εισαγωγή.
  • Επιλογή:
    • ΕΙΔΟΣ ΕΝΤΥΠΟΥ: ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ – ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΑΔΕΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ
    • ΑΦΜ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ
  • Η φόρμα προσυμπληρώνεται με όλα τα στοιχεία της επιχείρησης και του εργαζόμενου εφόσον είναι ήδη απασχολούμενος.
  • Επιλέγεται μία ή εναλλακτικά δύο περιφερειακές ενότητες σε περίπτωση που απαιτείται.
  • Επιλέγεται ώρα από έως στο χρονικό πλαίσιο που η βεβαίωση αφορά την απαγόρευση κυκλοφορίας.
  • Η αίτηση – βεβαίωση υποβάλλεται, λαμβάνει Αρ. Πρωτοκόλλου και Ημερομηνία και μπορεί να εκτυπωθεί ή να σωθεί ως αρχείο PDF.
  • Ο εργαζόμενος μπορεί να έχει πρόσβαση μέσω του https://eservices.yeka.gr στην δήλωση αυτή επιλέγοντας τον τύπο εντύπου στην προσωποποιημένη πληροφόρηση.

Η διασταύρωση των στοιχείων του εργαζόμενου πραγματοποιείται σύμφωνα με τα τηρούμενα στοιχεία στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Σε περίπτωση δήλωσης ψευδών στοιχείων, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους 300 ευρώ στον εργαζόμενο/η και 500 ευρώ στον εργοδότη.

Βεβαίωση Άδειας Κυκλοφορίας Αυτοαπασχολούμενου – Ελ. Επαγγελματία & Επιτηδευματία

Για πάγια βεβαίωση κίνησης προς και από την εργασία για αυτοαπασχολούμενους – ελεύθερους επαγγελματίες και επιτηδευματίες απαιτείται να συμπληρωθεί η σχετική βεβαίωση μέσω του ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ.

Πρόσβαση

  • Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ: https://eservices.yeka.gr/
  • Είσοδος:
    • για Κοινές επιχειρήσεις – Εργοδότες απογεγραμμένοι στον ΕΦΚΑ με στοιχεία ΟΠΣ ΕΦΚΑ.
    • για αυτοαπασχολούμενους ελ. επαγγελματίες και επιτηδευματίες μη απογεγραμμένους ως εργοδότες στον ΕΦΚΑ με στοιχεία TAXISNET.

Διαδικασία

  • Πρόσβαση και είσοδος στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ.
  • Επιλογή: ΕΙΔΙΚΑ ΕΝΤΥΠΑ -> Βεβαιώσεις Κυκλοφορίας -> Εισαγωγή
  • Επιλογή: ΕΙΔΟΣ ΕΝΤΥΠΟΥ: ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ – ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΑΔΕΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ (Αυτοαπασχολούμενου – Ελ. Επαγγελματία & Επιτηδευματία)
  • Η δυνατότητα δίνεται μόνο για φυσικά πρόσωπα.
  • Η φόρμα προσυμπληρώνεται με όλα τα στοιχεία του επιτηδευματία.
  • Επιλέγεται μία ή εναλλακτικά δύο περιφερειακές ενότητες σε περίπτωση που απαιτείται.
  • Επιλέγεται ώρα από έως στο χρονικό πλαίσιο που η βεβαίωση αφορά την απαγόρευση κυκλοφορίας.
  • Η αίτηση – βεβαίωση υποβάλλεται, λαμβάνει Αρ. Πρωτοκόλλου και Ημερομηνία και μπορεί να εκτυπωθεί ή να σωθεί ως αρχείο PDF.

Η διασταύρωση των στοιχείων του εργαζόμενου πραγματοποιείται σύμφωνα με τα τηρούμενα στοιχεία στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Σε περίπτωση δήλωσης ψευδών στοιχείων, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους 300 ευρώ στον εργαζόμενο/η και 500 ευρώ στον εργοδότη.

Αναζήτηση Ήδη Καταχωρημένων και Υποβληθεισών Βεβαιώσεων

  • Πρόσβαση και είσοδος στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ.
  • Επιλογή: ΕΙΔΙΚΑ ΕΝΤΥΠΑ -> Βεβαιώσεις Κυκλοφορίας -> Αναζήτηση
  • Επιλογή Φίλτρων και αναζήτηση. Από την Επιλογή της κάθε αίτησης μπορεί να γίνει εκτύπωση της βεβαίωσης.

Mετακινήσεις μαθητών/τριών

Για μεμονωμένες μετακινήσεις μαθητών/τριών απαιτείται συμπληρωμένο το κάτωθι έντυπο:

  • ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΝΗΛΙΚΟΥ/ΗΣ ΜΑΘΗΤΗ/ΤΡΙΑΣ (PDF)
  • ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΝΗΛΙΚΟΥ/ΗΣ ΜΑΘΗΤΗ/ΤΡΙΑΣ (DOCX)
  • ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΕΝΗΛΙΚΟΥ/ΗΣ ΜΑΘΗΤΗ/ΤΡΙΑΣ (PDF)
  • ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΕΝΗΛΙΚΟΥ/ΗΣ ΜΑΘΗΤΗ/ΤΡΙΑΣ (DOCX)

Μεμονωμένες μετακινήσεις (Τύπου Β)

Για μεμονωμένες μετακινήσεις (τύπου Β), έχετε 3 επιλογές: SMS, εκτυπωμένο και συμπληρωμένο έντυπο βεβαίωσης κίνησης, ή και χειρόγραφη βεβαίωση κίνησης.

1. Αποστολή SMS

Μπορείτε να στείλετε από το κινητό σας μήνυμα SMS στον αριθμό 13033 χωρίς χρέωση.

Το SMS πρέπει να είναι της μορφής:

X [κενό] ονοματεπώνυμο και διεύθυνση κατοικίας

όπου Χ ο λόγος εξόδου με τον αριθμό 1, 2, 3, 4, 5, 6 που αντιστοιχεί στις παρακάτω αιτιολογίες:
  1. Μετάβαση σε φαρμακείο ή επίσκεψη στον γιατρό, εφόσον αυτό συνιστάται μετά από σχετική επικοινωνία.
  2. Μετάβαση σε εν λειτουργία κατάστημα προμηθειών αγαθών πρώτης ανάγκης (σούπερ μάρκετ, μίνι μάρκετ), όπου δεν είναι δυνατή η αποστολή τους.
  3. Μετάβαση στην τράπεζα, στο μέτρο που δεν είναι δυνατή η ηλεκτρονική συναλλαγή.
  4. Κίνηση για παροχή βοήθειας σε ανθρώπους που βρίσκονται σε ανάγκη ή συνοδεία ανηλίκων μαθητών από/προς το σχολείο.
  5. Μετάβαση σε τελετή κηδείας υπό τους όρους που προβλέπει ο νόμος ή μετάβαση διαζευγμένων γονέων ή γονέων που τελούν σε διάσταση που είναι αναγκαία για τη διασφάλιση της επικοινωνίας γονέων και τέκνων, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
  6. Σωματική άσκηση σε εξωτερικό χώρο ή κίνηση με κατοικίδιο ζώο, ατομικά ή ανά δύο άτομα, τηρώντας στην τελευταία αυτή περίπτωση την αναγκαία απόσταση 1,5 μέτρου.

Θα λαμβάνετε ως απάντηση:

Μετακίνηση [κενό] X [κενό] ονοματεπώνυμο και διεύθυνση κατοικίας

Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη από κινητά τηλέφωνα με κάρτα SIM των παρόχων κινητής τηλεφωνίας που λειτουργούν στην Ελλάδα (Cosmote, Vodafone GR, Wind). Προκειμένου να κάνουν χρήση της υπηρεσίας 13033 οι πολίτες με συσκευή που έχει κάρτα SIM δικτύου του εξωτερικού, μπορούν να προμηθευτούν μια σύνδεση καρτοκινητού από τα σημεία πώλησης των παρόχων. Υπενθυμίζεται ότι η χρήση της υπηρεσίας 13033 είναι δωρεάν.

Τα μηνύματα του 13033 αφορούν αποκλειστικά σε επιβεβαίωση κατ’εξαιρεση μετακίνησης. Το 13033 δεν στέλνει μηνύματα που παραπέμπουν σε εγκατάσταση λογισμικού ή σε ιστοσελίδα άλλη από το forma.gov.gr

2. Συμπλήρωση Εντύπου

Εναλλακτικά, μπορείτε να κατεβάσετε, να συμπληρώσετε, και να φέρετε μαζί σας ένα από τα ακόλουθα έντυπα, κατά περίπτωση.

  • Βεβαίωση Κατ’ Εξαίρεση Μετακίνησης Πολιτών (PDF)
  • Βεβαίωση Κατ’ Εξαίρεση Μετακίνησης Πολιτών (DOCX)

3. Χειρόγραφη Βεβαίωση

Η χειρόγραφη βεβαίωση πρέπει να έχει τις εξής πληροφορίες:

  1. Όνομα/Επίθετο
  2. Διεύθυνση Κατοικίας
  3. Λόγο μετακίνησης που εμπίπτει στις παραπάνω επιτρεπόμενες κατηγορίες και διεύθυνση προορισμού
  4. Ημερομηνία, ώρα, υπογραφή

Πηγή: https://forma.gov.gr/

Δημοσιεύτηκε στισ 2 Νοεμβρίου 202023 Μαρτίου 2024

Πώς με ένα SMS άρπαξαν 18.530 ευρώ από τραπεζικό λογαριασμό – Η προειδοποίηση της ΕΛΑΣ

 

Για την περίπτωση εξαπάτησης πολίτη στην Πιερία,
καθώς και για τη μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε, με στόχο την αποφυγή παρόμοιων περιστατικών, ενημερώνει τους πολίτες η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας, στο πλαίσιο της προληπτικής της δράσης.

Συγκεκριμένα, από την Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Κατερίνης διεξάγεται
έρευνα για υπόθεση εξαπάτησης πολίτη, όπου κατάφεραν και αφαίρεσαν το χρηματικό ποσό των 18.530 ευρώ από τον τραπεζικό του λογαριασμό, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.

Το θύμα έλαβε μήνυμα (sms) στο κινητό του τηλέφωνο, που εμφανιζόταν ως αποστολέας τράπεζα και τον ενημέρωνε δήθεν ότι η χρεωστική του κάρτα έχει απενεργοποιηθεί και θα έπρεπε να ενεργοποιηθεί εκ νέου.

 

Για την ενεργοποίηση έπρεπε να χρησιμοποιήσει υπερσύνδεσμο (link) που εμφανιζόταν στο μήνυμα και τον οδηγούσε σε ιστοσελίδα που προσομοίαζε την ιστοσελίδα της τράπεζας, ζητώντας να εισάγει το όνομα χρήστη (username) και τον κωδικό χρήστη (password) του τραπεζικού του λογαριασμού (e – banking).

Έτσι κατάφεραν να υφαρπάξουν τα παραπάνω στοιχεία και να έχουν πλήρη πρόσβαση στον τραπεζικό του λογαριασμό, όπου μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα πραγματοποίησαν 4 εμβάσματα σε τραπεζικό λογαριασμό, συνολικού χρηματικού ποσού 18.530 ευρώ.

 

Τι πρέπει να κάνετε αν λάβετε ένα τέτοιο μήνυμα

Με αφορμή το παραπάνω περιστατικό, προτρέπουμε τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και σε περίπτωση που λάβουν παρόμοια ειδοποίηση είτε μέσω μηνύματος (sms) είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email), να διαγράφουν το μήνυμα και σε καμία περίπτωση να μην «πατάνε» πάνω στον υπερσύνδεσμο (link).

Επισημαίνεται ότι οι τράπεζες ποτέ δεν στέλνουν μηνύματα (sms) στο
κινητό τηλέφωνο ή στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (emails) των πελατών τους, ζητώντας να εισάγουν το όνομα χρήστη (username) και τον κωδικό χρήστη (password) του τραπεζικού τους λογαριασμού.

Ενημερώστε φίλους και συγγενείς ώστε να μην πέσουν θύματα των απατεώνων.

Δημοσιεύτηκε στισ 29 Οκτωβρίου 202023 Μαρτίου 2024

Προσοχή: Στέλνουν Δούρειο Ίππο μέσω email – Πώς να προφυλαχθείτε

 

 

Συνημμένο κακόβουλο αρχείο, το οποίο ανήκει στην κατηγορία «Δούρειος Ιππος», αποστέλλεται σε πολίτες μέσω μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, σύμφωνα με σχετικές καταγγελίες στη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος (ΔΔΗΕ), η οποία εφιστά την προσοχή στους χρήστες του διαδικτύου.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΔΔΗΕ, το θύμα λαμβάνει μήνυμα από άγνωστη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στο οποίο το εμφανιζόμενο όνομα αποστολέα είναι υπαρκτό και ανήκει στη λίστα επαφών του, το περιεχόμενο του μηνύματος αποτελεί απόσπασμα προηγούμενης συνομιλίας μεταξύ του εμφανιζόμενου αποστολέα και άλλης επαφής (ή και του ίδιου του θύματος), ενώ έχει επισυναφθεί αρχείο (συνήθως τύπου word), το οποίο εμπεριέχει κακόβουλο εκτελέσιμο κώδικα.

Όπως επισημαίνει η ΔΔΗΕ, αυτό το είδος του κακόβουλου λογισμικού χρησιμοποιείται, μεταξύ άλλων, για να ανοίξουν «κερκόπορτες» σε ένα σύστημα με σκοπό ο επιτιθέμενος να αποκτήσει τον έλεγχο της προσβληθείσας συσκευής, για να υποκλέψει προσωπικά δεδομένα του χρήστη και για να κατεβάσει και να εκτελέσει άλλο κακόβουλο λογισμικό.

Δημοσιεύτηκε στισ 26 Οκτωβρίου 202023 Μαρτίου 2024

20 ενδείξεις ότι σας απατά στα Social Media

Διαβάζετε τα μηνύματα του/της συντρόφου σας και διαπιστώνετε ότι δεν είναι τόσο αθώα όσο νομίζατε

Πολλοί από εμάς πιστεύουμε ότι η εξαπάτηση είναι μια προφανής παραβίαση της εμπιστοσύνης, από το φιλί ενός συναδέλφου έως το να φτάσετε σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου με τον/την πρώην σας. Ωστόσο, στην ψηφιακή εποχή, η εξαπάτηση σημαίνει πολύ περισσότερα από το αν είστε φυσικά πιστοί ή όχι.

Μία μελέτη αποκαλύπτει ότι τα κοινωνικά μέσα αναφέρθηκαν ως αιτία διάλυσης μιας σχέσης μεταξύ του ενός τρίτου των ερωτηθέντων ζευγαριών.

Και ενώ τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δημιούργησαν φαινομενικά ατελείωτες ευκαιρίες για να είμαστε άπιστοι, δεν είναι απλώς να σχεδιάζουμε να βρεθούμε με κάποιον η εξαπάτηση, αλλά έχουμε να κάνουμε με πολλά θέματα ξεκινώντας από τα ερωτικά μηνύματα έως την αποστολή οικείων φωτογραφιών, αυτές οι ενέργειες στα κοινωνικά μέσα είναι όλες οι μορφές εξαπάτησης και σίγουρα αξίζει να προσέξετε εάν ο σύντροφός σας φαίνεται να ασχολείται με αυτές.

1. Δημιουργία ψεύτικων προφίλ

Παρόλο που υπάρχει πάντα η πιθανότητα κάποιος/α να έχει ένα ψεύτικο προφίλ στο Facebook για τον μοναδικό σκοπό την πλάκα η το “τρολάρισμα” άλλων, είναι πιθανώς ένα σημάδι πιο ύποπτης συμπεριφοράς – εξαπάτησης στο Facebook. Εάν ο/η σύντροφός έχει ένα ψεύτικο προφίλ κοινωνικών μέσων, θα πρέπει να τον/την ρωτήσετε ευθέως γιατί υπάρχει και τι ακριβώς το χρειάζεται.

2. Δημοσίευση Sexy φωτογραφιών

Αν απο εκεί που ο/η σύντροφός σας έβαζε αδιάφορες φωτογραφίες στο Facebook ή στο Instagram, τώρα βάζει προκλητικές η συμπεριφορά αυτή είναι ένα σημάδι ότι κάτι έχει αλλάξει και ουσιαστικά θέλει να προκαλέσει κάποιο τρίτο πρόσωπο που μπορεί να έχει μπει ανάμεσα στην σχέση σας.

3.  Χρήση ψευδωνύμων

Εάν μετονομάζει επαφές στο τηλέφωνό του/της  ή επικοινωνεί με άτομα που χρησιμοποιούν ψευδώνυμα στα κοινωνικά δίκτυα, είναι φανερό ότι κάτι έχει να κρύψει. Εάν είναι απόλυτα πιστός/η με τον/την σύντροφό του, δεν πρέπει να αισθάνεται την ανάγκη να κρύψει με ποιον/α μιλάει.

4. Έλεγχος συνεχώς του Status κάποιου/ας

 

Ναι, ακόμη και οι πιο πιστοί σύντροφοι κατά καιρούς θα τσεκάρουν τα κοινωνικά μέσα ενός/μιας πρώην ή κάποιου άλλου προσώπου που τους ενδιαφέρει από καιρό σε καιρό. Ωστόσο, εάν ψάχνει συνεχώς για ενημερώσεις και νέες φωτογραφίες και αφιερώνει χρόνο γι΄αυτό βρίσκεστε μπροστά σε ακόμα μία περίπτωση πιθανής απιστίας.

5. Παρακολούθηση ατόμων με τα οποία θα ήθελε να κάνει κάτι

Η παρακολούθηση κάποιου/ας στο Instagram μόνο και μόνο επειδή είναι καυτός/η δεν είναι τόσο αθώο όσο ακούγεται. Εάν δεν γνωρίζει κάποιον, αλλά επιλέγει να τον ακολουθήσει μόνο του για την εμφάνισή του, παραδέχεται την έλξη και προσπαθεί να συνδεθεί μαζί του/της. Αυτό είναι μια μορφή εξαπάτησης μέσω του Instagram.

6.  Σχολιάζοντας τις φωτογραφίες πρώην

“Συγχαρητήρια!” σε μια φωτογραφία του νέου μωρού του/της πρώην; Πρόστιμο. Σχολιάζοντας, “Μακάρι να ήμουν εκεί μαζί σου!” σε μια φωτογραφία που κάνουν ηλιοθεραπεία με μπικίνι; Όχι τόσο αθώα.

7. Αποστολή μηνυμάτων ερωτικού περιεχομένου η με υπονοούμενα

Αν στέλνει τέτοια μηνύματα δεν είναι χωρίς επιπτώσεις. Ενώ μπορεί να είναι με ασφάλεια πίσω από μια οθόνη, αν βλέπατε να γράφει μήνυμα σε κάποιον/κάποια για το πόσο καυτός/η είναι δεν θα το θεωρούσατε απιστία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;

8. Εμπιστεύεται πράγματα σε κάποιον άλλο/η από τον σύντροφό του/της

Η οικειότητα εκτείνεται πολύ πέρα ​​από τη φυσιολογική. Εάν εμπιστεύεται σε κάποιον άλλο/η  εκτός από σας και στηρίζεστε σε αυτόν/η για συναισθηματική υποστήριξη, ενδέχεται να υπάρχει εξαπάτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

9. Αναμνήσεις με πρώην

Πολλοί μπορούν να είναι φίλοι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χωρίς να συμβαίνει τίποτα. Ωστόσο, εάν η σχέση του/της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τον/την πρώην σας αρχίσει να εμφανίζεται ξαφνικά για να επαναπροσδιορίσει όλες αυτές τις υπέροχες στιγμές που είχαν μαζί,  ο/η σύντροφός σας σας λέει ψέματα.

10. Αποστολή φωτογραφιών

Εκτός αν ζητάει από έναν στενό φίλο να την/τον  βοηθήσει να αποφασίσει ανάμεσα σε ρούχα, η αποστολή φωτογραφιών του εαυτού του/της σε άλλα άτομα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει γενικά να θεωρείται εκτός ορίου σε μια μονογαμική σχέση.

11. Χρησιμοποιώντας σέξι Emoji

Ακριβώς επειδή δεν χρησιμοποιεί λόγια με ουσία δεν σημαίνει ότι δεν διασχίζει την γραμμή της απιστίας. Τα Emoji μπορούν να ζωγραφίσουν εξίσου ζωηρή εικόνα για το ποιες είναι οι πραγματικές προθέσεις κάποιου/ας.

12. Μηνύματα στον/ στην πρώην

 

Εάν ο/η πρώην του/της εξακολουθεί να έχει ένα κουτί με τα πράγματα του/της με μπορεί πρέπει να στείλει μήνυμα για να τα πάρει πίσω, Ωστόσο, εάν απλά στέλνει μήνυμα για να έρθει σε επαφή η ακόμα και για κάτι περισσότερο, μιλάμε για ακόμα μια πράξη απιστίας μέσω των κοινωνικών μέσων.

13. Διαγραφή του ιστορικού αναζήτησης

Εάν αισθάνεται την ανάγκη να διαγράφει συνεχώς στοιχεία για το τι αναζητούσε στον browser και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θεωρήστε τον εαυτό σας προδομένο. Εάν πραγματικά ότι δεν υπάρχει πρόβλημα με αυτό που ψάχνει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τότε δεν έχει και κανένα λόγο να τα σβήνει.

14. Μηνύματα συνεχώς σε Flirty Friends

Είναι στην ανθρώπινη φύση να ζητάει επιβεβαίωση. Ωστόσο, αν στέλνει συνεχώς μηνύματα σε φίλους/φίλες μηνύματα που δεν κάνουν τίποτα άλλο από το να του υπενθυμίζουν ερωτικά πόσο έξυπνος/η ή αστείος/α είναι τότε μπαίνουμε σε μια σκοτεινή περιοχή της απιστίας.

15. Συμπληρώνοντας τη φυσική εμφάνιση των ανθρώπων

Υπάρχουν πολλοί τρόποι να εκτιμήσει κάποιον/α χαριτωμένο/η χωρίς να προσφέρει πραγματικά φιλοφρονήσεις . Όταν αρχίζει να αφήνει διψασμένα σχόλια στις φωτογραφίες των ανθρώπων, ωστόσο, αλλάζει σαν χαρακτήρας από το να είναι παθητικός και γίνεται ενεργός στην εξαπάτηση.

16. Λέγοντας μυστικά

Ο/Η σύντροφός πρέπει να είναι το άτομο στο οποίο μπορεί να πείτε οτιδήποτε. Εάν εμπιστεύεται σε κάποιον άλλο εκτός από τον/την σύντροφό του/της σε τακτική βάση και μοιράζεται πράγματα που δεν θα έλεγε αλλού, σημειώστε ένα στη στήλη εξαπάτησης.

17. Ανταλλαγή στοιχείων επικοινωνίας

Εάν η σχέση του/της με έναν φίλο/η στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι πραγματικά αθώα, δεν θα πρέπει να υπάρχει πραγματικός λόγος να επικοινωνήσει μαζί του/της μέσω άλλων μέσων. Ακόμα κι αν δεν σκέφτεται να εξαπατήσει ψηφιακά στο Facebook, είναι, τουλάχιστον, πολύ ύποπτη συμπεριφορά.

18. Sexy ξένοι φίλοι

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν να κάνουν με νέους φίλους και επανασύνδεση με παλιούς. Ωστόσο, αν ο/η σύντροφος σας κάνει ή αποδέχεται αιτήματα φιλίας από άτομα που δεν βασίζονται σε τίποτα άλλο εκτός από τις σέξυ φωτογραφίες προφίλ τους, μπορεί να είναι ένδειξη ότι δεν είναι απόλυτα πιστός/η.

19. Αποστολή Οργισμένων ή “Πιπεράτων” μηνυμάτων

Ο φλερτ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί γρήγορα να μετατραπεί σε κάτι πολύ λιγότερο αθώο. Εάν ο/η σύντροφός σας αρχίσει να στέλνει οργισμένα ή “Πιπεράτα” μηνύματα σε τρίτους, μην εκπλαγείτε εάν συμβαίνει και εδώ απιστία.

20. Κάνοντας σχέδια για συναντήσεις

Φυσικά, η εξαπάτηση μέσω των κοινωνικών μέσων μπορεί να επεκταθεί και στον πραγματικό κόσμο. Με εξαίρεση τη συνάντηση με κάποιον ο/η σύντροφος σας συνάντησε στο διαδίκτυο για να αγοράσει κάτι, εάν σκοπεύει να συναντήσετε κάποιον που γνώρισε στα κοινωνικά μέσα, μπορείτε σίγουρα να θεωρήσετε ότι κάτι άλλο συμβαίνει.

Σελιδοποίηση άρθρων

Προηγούμενη σελίδα Σελίδα 1 … Σελίδα 23 Σελίδα 24 Σελίδα 25 … Σελίδα 65 Επόμενη σελίδα

Translate the site in your language

Πρόσφατα άρθρα

  • Σεισμός τώρα: Η εφαρμογή της Google που ενημερώνει για τους σεισμούς – Πώς να την ενεργοποιήσετε
  • Τέλος υποστήριξης Windows 10 – Γιατί τα Windows 10 LTSC είναι πολύ κακή ιδέα
  • Ομιλος ΟΤΕ: Υιοθέτηση του γερμανικού brand «T» (Telecom)
  • Νέα απάτη στο Viber: Σε ποιους αριθμούς δεν πρέπει να απαντήσετε – Τι να προσέξετε
  • AI Action Figure: Πώς να μετατρέψετε τον εαυτό σας σε φιγούρα δράσης με το ChatGPT δωρεάν

Kατηγορίες

  • Android (23)
  • Apple (11)
  • Aπάτη (28)
  • Facebook (48)
  • Google (32)
  • Instagram (7)
  • Internet – 4G – 5G (23)
  • iOS (23)
  • Microsoft (34)
  • Ransomware (11)
  • Viber (9)
  • Windows (28)
  • Windows 10 (36)
  • Windows 11 (2)
  • Windows XP (8)
  • Αναβάθμιση (16)
  • Ασφάλεια (211)
  • Διάφορα (208)
  • Κινητά (19)
  • Κορωνοϊός (16)
  • Λήξη υποστήριξης (8)
  • Πρόβλημα ασφαλείας (1)
  • Τεχνητή Νοημοσύνη (1)
  • Τεχνικά θέματα (10)
  • Τεχνολογία (60)
  • Facebook
  • Twitter
  • Youtube
  • Instagram
  • Tik Tok

Copyright 2009-2024 www.texnikos-ipologiston.gr and developed by Panagiotis Zigouris.

Top
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, αποδέχεστε τους όρους χρήσης.ΕντάξειΌροι χρήσης